براساس گفته نایب رئیس شورای شهر همدان برای جلوگیری از هزینه‌های بیهوده و مدیریت اعتبارات جاری شهرداری همدان، ستاد اقتصاد مقاوتی در این زمینه در شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 23 September 2015
براساس گفته نایب رئیس شورای شهر همدان برای جلوگیری از هزینه‌های بیهوده و مدیریت اعتبارات جاری شهرداری همدان، ستاد اقتصاد مقاوتی در این زمینه در شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ صحن علنی شورای شهر همدان برگزار شده و محمدرضا الیاسی نایب رئیس شورای شهر از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرداری همدان خبر داد.

جلسه صحن علنی شورای شهر همدان پس از خوانده شدن صورت جلسه صحن گذشته وارد دستورکارهای خود شده و بررسی نامه‌های رسیده از کمیسیون‌های مختلف شورای شهر آغاز شد.

در ابتدا نامه‌های رسیده از کمیسیون‌های بودجه و خدمات شهری مطرح و مسائل مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر مصوباتی نیز در این زمینه داشتند.

پس از بررسی این نامه‌ها محمد تبریزی یکی از اعضای شورای شهر نسبت به مطرح نشدن برخی مسائل شهر در شورا انتقاد کرد و گفت که چرا اعضای شورای نباید از مسائل مربوط به نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی-اسلامی یا هشتمین اجلاس اوراسیا اطلاع داشته باشند.

تبریزی بی‌اطلاعی اعضای شورا از این موضوعات را مسئله‌ای نامطلوب دانست و گفت که مردم سوالاتی از اعضا می‌کنند ولی به سبب بی‌اطلاعی، پاسخی برای آن ندارند و این جلوه خوبی در سطح شهر و بین مردم ندارد.

پس از این صحبت‌های تبریزی، رئیس شورای شهر مسائلی پیرامون نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی-اسلامی مطرح کرد که شاید در نوع خود جالب توجه باشد، نظری در این زمینه گفت که مدیران استانداری، سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و اتحادیه لوازم التحریر از برپایی این نمایشگاه اطلاع داشته و مجوزهای لازم را در این زمینه ارائه داده بودند تا این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور برپا باشد اما به یک باره مصوبه خود را لغو کردند.

پس از این صحبت‌ها که مشاجره برخی از اعضای شورای شهر و نگاه سیاسی به این موضوع را در پی داشت قرار شد تا نامه‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان مطرح شود.

نخستین نامه کمیسیون فرهنگی مبنی بر درخواست "موسسه فرهنگی احیا" بود که از شورای شهر خواسته بودند زمینی به مساحت ۲۰۰ متر در اختیار آنها قرار دهند تا پس از ساخت بنا، نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی اقدام کند.

براساس موارد مندرج در نامه، این موسسه با حمایت آیت اله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و نظارت حجت الاسلام والمسلمین موسوی فعالیت کرده و اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های گفتمانی دینی و همچنین کلاس‌های تخصصی در زمینه مباحث جدید کلامی کرده است.

این نامه سبب شد تا زمان قابل توجهی از صحن شورا به این موضوع اختصاص پیدا کرده و اختلاف‌نظرهای اعضای شورای شهر همدان در قالب مشاجره بروز کند.

علی رضایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان به عنوان مدافع این طرح، خواستار واگذاری زمین یا در اختیار گذاشتن یکی از فرهنگسراهای شهرداری برای فعالیت موسسه شد که واکنش خجسته دیگر عضو شورای شهر همدان را در پی داشت.

خجسته معتقد بود که این فعالیت‌ها باید در مساجد همدان برگزار شده و مسجدمحوری در دستورکار مسئولان این موسسه قرار گیرد تا شاهد رونق مساجد نیز باشیم.

پس از آن دیگر اعضای شورای شهر نیز وارد این بحث شده و برای لحظاتی فضای شورای شهر همدان متشنج شد که در این بین برخی از اعضا با الفاظ دور از شان شورای شهر یکدیگر را خطاب کردند.

در نهایت پس از بحث‌های بسیار، مقرر شد تا یکی از فرهنگسراهای شهر همدان در اختیار این موسسه قرار گرفته و آنها فعالیت خود را در این فرهنگسراها انجام دهند.

در ادامه نامه‌ای در رابطه با برگزاری دوره آموزشی برای روابط‌عمومی‌های شوراهای شهر مراکز استان‌های کشور مطرح شد که اعضای شورای شهر همدان به سبب وجود مشکلات مالی برای شهرداری همدان با آن مخالفت کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار