وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی بیماری‌های کنونی ناشی از درمان ناصحیح در دوران کودکی است بنابراین با دستور شهید رییسی و با وجود شرایط سخت مالی، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد که هدیه‌ای ماندگار بود.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 26 May 2024

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی بیماری‌های کنونی ناشی از درمان ناصحیح در دوران کودکی است بنابراین با دستور شهید رییسی و با وجود شرایط سخت مالی، درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد که هدیه‌ای ماندگار بود.

به گزارش تابناک همدان، بهرام عین اللهی در آیین بهره برداری بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان اظهار کرد: ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی پیش از این در کشور وجود داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت جدید معادل ۱۳ درصد به مجموع تخت‌های موجود اضافه شد.

عین اللهی با اشاره به رشد قابل توجه زیرساخت‌های بهداشتی کشور در دولت سیزدهم، ادامه داد: تا پایان دولت هفته‌ای چند طرح بهره برداری می‌شود تا نشان دهیم راه شهید جمهور همچنان ادامه دارد.

وی یکی از شاخص‌ترین طرح‌های حوزه درمان را بهره برداری از بیمارستان متعلق به کودکان دانست و افزود: محبت به یک طفل خوشنودی خدا را در پی دارد بنابراین آیت الله رییسی تاکید به رسیدگی به اطفال داشتند که در این راستا دولت سیزدهم تاکنون چهار بیمارستان کودکان را بهره برداری کرده است.

عین اللهی تاکید کرد: به طور حتم این اقدام یک سرمایه گذاری برای آینده است و با درمان صحیح کودکان آینده خوبی برای کشور ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: تعرفه پرستاری سال ۸۷ مصوب، اما در دولت آیت الله رییسی اجرایی شد همچنین فوق العاده خاص به عنوان مطالبه رییس جمهور شهید در مجلس مصوب شد و مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخصه دولت سیزدهم توجه به محرومان بود و در این راستا در حوزه بهداشت پنج دهک نخست جامعه رایگان بیمه و کاشت حلزون رایگان شد.

عین اللهی افزود: مجلس شورای اسلامی صندوق بیماران خاص را در سال ۱۴۰۱ با پیش بینی ۵۰ هزار میلیارد ریال دایر و ایجاد کرد که این رقم سال گذشته به ۷۰ هزار و امسال به ۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اهمیت جوانی جمعیت و صدمات ناشی از کنترل جمعیت، مراکز متعدد درمان ناباروری سطح ۲ و سه در کشور راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: افراد نابارور در مراکز دولتی با هزینه اندک درمان شوند تا از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم هر چند منحنی کاهش باروری متوقف شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه طرح‌های حوزه بهداشت و درمان باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: قوی ترین، بهترین، ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین نظام سلامت منطقه مربوط به ایران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: این در حالیست که پیشتر بیماران برای درمان به خارج از کشور عزیمت می‌کردند یا پزشکان خارجی با حضور در ایران نسبت به درمان بیماران اقدام می‌کردند.

عین الهی در ادامه بار دیگر یاد و خاطره رییس جمهور شهید را گرامی داشت و گفت: یکی از افتخارات بنده سه سال سربازی برای یک فرمانده مقتدر است و برای سربازان شهادت فرمانده بسیار دردناک است.

وی افزود: با وجود معرفی شخصیت آیت الله رییسی در رسانه ها، اما بسیاری از ویژگی‌های این چهره فرهیخته همچنان ناشناخته و مغفول مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وطن دوستی را بزرگ‌ترین شاخصه آیت الله رییسی دانست و افزود: در طول تاریخ به این میزان سفر انجام نشده بود و در این سفر‌ها شهید رییسی به مثابه یک دیپلمات واقعی بود.

عین اللهی افزود: این شهید خدمت با اقشار مختلف مردم برخورد خوبی داشت و حتی افرادی که از فرقه خاصی بودند و دین ما را قبول نداشتند نیز طوری مهربانان و پیامبرانه برخورد کرده و آن‌ها را با این رفتار به دین جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه در مباحث دانش بنیان و خودکفایی درس‌هایی به عنوان فرمانده به ما داد، گفت: شهید رییس یک فرد به شدت انقلابی واقعی و مردمی بود و در سفر‌ها با مردم و کارکنان حوزه سلامت، مردمی و خاکی برخورد می‌کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: او بسیار دانشمند و عالم بود و برخلاف جوسازی‌هایی که ابتدای دولت شد، آیت الله رییسی بسیار باهوش، دانشمند، دارای اطلاعات کافی درباره همه موارد بود.

عین اللهی همچنین گفت: شهید رییسی بسیار متدین بود و مقید به اقامه نماز اول وقت حتی در هواپیما بود.

وی با اشاره به ولایتمداری افزود: او جمله‌ای بر خلاف نظر مقام معظم رهبری به زبان نیاورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: رییس دولت سیزدهم پیام و صحبت‌های رهبری را به مجموعه دولت منتقل و به عنوان یک وظیفه، انجام این رهنمود‌ها را به مسئولان تکلیف می‌کردند.

عین اللهی افزود: پس از گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب و بعد از شهادت رجایی و باهنر، مکتب رییسی شکل گرفت که این مکتب باید تقویت شود.

وی ادامه داد: او بسیار خستگی ناپذیر بود و مستمر در حال سفر کاری و حضور در جلسات بود بنابراین می‌طلبد در مسیر مکتب این شهید، اهداف و برنامه‌های ایران اسلامی را پیش ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مهاجرت نخبگان گفت: به گفته شهید رییسی نخبه واقعی کسی است که به پرچم وفادار باشد و وطن، پرچم، مردم محروم و زجر کشیده را به خاطر پول نفروشد.

عین اللهی گفت:افرادی که با پول این مردم تحصیل رایگان کرده و به جایگاهی دست یافتند باید برای خدمت به این مردم تلاش کنند.

این بیمارستان دارای ۲۷۲ تخت در ۹ طبقه ساخته شده و بخش بستری، درمانگاهی، هشت اتاق عمل و اورژانس بخشی از امکانات آن است.

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هدیه ماندگار دولت سیزدهم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار