استاندار همدان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از اجرای معافیت مالیاتی صنایع دستی خبر داد و گفت: واحد‌های صنایع دستی استان برای درآمدزایی بیشتر باید به سمت راه اندازی فروشگاه‌ها در کنار تولید باشند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ 01 June 2024

استاندار همدان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از اجرای معافیت مالیاتی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، در شصت و دومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوع‌های مختلف مشکلات مجوز‌های واحد‌های صنایع دستی، حذف معافیت‌های مالیاتی کارفرمایان، اخذ مالیات کارآگاهان صنایع دستی، تخصیص تسهیلات تکلیفی دستگاه‌های اجرایی استان و نداشتن حساب ویژه از سوی بانک مرکزی برای رفع موانع تولید بررسی شد.صنایع دستی از مالیات معاف می شود/ رشد ۱۱ درصدی بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی

در این نشست استاندار همدان خواستار اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکار و فعالان صنایع دستی شد و گفت: واحد‌های صنایع دستی استان برای درآمدزایی بیشتر باید به سمت راه اندازی فروشگاه‌ها در کنار تولید باشند.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: لیست رشته‌های صنایع دستی که شامل مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است به دستگاه‌های مربوطه ارسال شود و حمایت از صنایع دستی را همه جانبه خواهیم داشت.

وی در خصوص قانون معافیت سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر از سوی تأمین اجتماعی هم گفت: این قانون باید شامل همه واحد‌های صنایع دستی شود و این موضوع که در قانون تنها برای ۶ رشته صنایع دستی را شامل می‌شود و به عنوان پیشنهاد از سوی استان در شورای گفتگوی دولت کشور بررسی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان نیز گفت: ما برای حمایت از صنایع دستی استان حذف مالیات را برای همه واحد‌های صنایع دستی را به شرط رعایت شرایط نرخ صنفی خواهیم داشت.

ذکوری افزود: معافیت صنایع دستی شامل سقف فروش هم نمی‌شود و تا هر چه قدر باشد هیچ مبلغی بابت مالیات گرفته نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز گفت: ما در استان همدان ۴ هزار و ۸۹۷ بیمه شده صنایع دستی قالی بافی داریم و در برخی رشته صنایع دستی شامل تخفیف‌های پرداختی بیمه می‌شوند.

جمور افزود: ما در استان تا پیش از دولت سیزدهم بیش از ۲۴۳ هزار نفر بیمه شده داشتیم که به ۲۷۱ هزار نفر رسیده و رشد بیش از ۱۱ درصدی داشته است و در صدد هستیم تا پایان امسال سهم پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را به ۵۰ درصد جمعیت استان برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار