مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد: سد اکباتان دومین سد استان همدان در آستانه سرریز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 26 May 2024

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد: با توجه به شروع فصل زراعی و آبیاری باغات، از هفته گذشته بخشی از آب شرب شهر همدان از سد اکباتان در حال تامین شدن است و سد اکباتان دومین سد استان همدان در آستانه سرریز قرار گرفت.

به گزارش تابناک همدان،  رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه سد اکباتان در آستانه سرریز است، گفت: در حال حاضر سد اکباتان با حجم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ذخیره به زودی سرریز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سد اکباتان به عنوان یک ذخیره استراتژیک تامین آب شرب برای شهر همدان می‌باشد گفت: اگر همچون گذشته از منبع ذخیره سد اکباتان جهت مصارف شرب شهر در فصول غیر زراعی که رودخانه‌های عباس آباد، دره مرادبیگ و خاکو آب کافی برای طرح اختلاط آب دارند، استفاده می‌شد قطعا امروز حتی نیمی از سد پر نشده بود.

اخلاص‌مند تاکید کرد: بارندگی‌های خوب سال جاری، مدیریت منابع و مصارف و کنترل در رودخانه‌های بالا دست سد اکباتان علت اصلی ذخیره خوب در سد اکباتان می‌باشد.

وی از تامین بخشی از آب شرب شهر همدان و حق آبه کشاورزی پایین دست سد گفت و افزود: سد اکباتان در ۵ کیلومتری جنوب شهر همدان احداث شد و با حجم مخزن ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از مردم شریف استان همدان درخواست دارم همچون گذشته مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و ما را در موضوع تامین آب در تمام بخش‌ها کشاورزی، شرب و صنعت یاری نمایند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار