فرماندار بهار گفت: ۱۱۷ شعبه اخذ رای در بهار آماده سازی و تجهیز شده است که ۵۳ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی ۳۵ شعبه در بخش لالجین و ۲۹ شعبه در صالح آباد مستقر بوده و سایر سیار هستند.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 19 June 2024

فرماندار بهار گفت: ۱۱۷ شعبه اخذ رای در بهار آماده سازی و تجهیز شده است که ۵۳ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی ۳۵ شعبه در بخش لالجین و ۲۹ شعبه در صالح آباد مستقر بوده و سایر سیار هستند.

به گزارش تابناک همدان، مجتبی فیض الهی در جمع خبرنگاران افزود: مهم‌ترین وظیفه ما برگزاری یک انتخابات سالم با فراهم کردن زمینه مشارکت پرشور مردم و صیانت از آراء شهروندان است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل و از بین ۳۰ نفر معتمد دعوت شده هشت نفر به عنوان هیئت اجرایی معتمدین انتخاب شدند، افزود: هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت دار آرا مردم در انتخابات پیش‌رو هستند.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: در مجموع شهرستان بهار، قریب به ۲ هزار نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمان، در این دوره از انتخابات فرایند انتخابات به صورت دستی انجام می‌شود و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکانپذیر نیست.

رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان بهار با بیان اینکه ۱۶ کمیته برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به ستاد امنیت انتخابات، کمیته آموزش، پشتیبانی، مشارکت مردمی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

وی به ماده ۲۱ قانون انتخابات اشاره کرد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز جهت اجرای انتخابات را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی با تاکید بر حضور مردم پای صندوق‌های رای اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در شهرستان بهار مشارکت ۴۹.۹ درصدی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این رقم در این دوره به بیش از ۵۰ درصد برسد.

فیض الهی متذکر شد: مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در شهرستان بهار فراهم شده و آموزش عوامل اجرایی و کاربران انتخابات ریاست جمهوری نمایندگان فرماندار و اعضای شعب نیز در دستور کار است.

شهرستان بهار به مرکزیت شهری به همین نام در ۱۵ کیلومتری شمال غرب همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار