معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به‌تخصیص ۱۰۰ درصدی به‌بیمارستان قائم شهرستان گفت: این بیمارستان در سال ۹۵ به‌بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 08 September 2015
معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به‌تخصیص ۱۰۰ درصدی به‌بیمارستان قائم شهرستان گفت: این بیمارستان در سال ۹۵ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضا عراقی در بازدیدی که به همراه مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان، فرماندار تویسرکان و جمعی از کاشناسان از پروژه‌های در دست اقدام راه ‌وشهرسازی شهرستان تویسرکان انجام دادند، اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری در هفته دولت به استان همدان تصمیمات مهمی در خصوص بیمارستان‌هایی که پتانسیل اتمام در سال ۹۴ و ۹۵ را دارند اتخاذ شد که با قول ریاست جمهوری اعتبارات کافی برای اتمام به این پروژه‌ها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان تویسرکان نیز از سال ۸۷ شروع شده و هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز تا پایان سال ۹۵ به‌بهره‌برداری می‌رسد که بارقه امیدی در دل مردم ایجاد می‌شود.

عراقی با اشاره به بیمارستان‌های در حال ساخت در استان همدان بیان کرد: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹۰۰ تخت بیمارستانی به کل تخت‌های بیمارستانی استان همدان اضافه می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری همدان اعتبار مصوب کل پروژه‌های عمرانی سفر ریاست جمهوری در استان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سفر ریاست جمهوری همچنین موفق به اخذ مجوزهایی با ردیف اجرایی که ردیف مستقل در لایحه بودجه نداشتند، انجام شد که در سال ۹۵ از ماده ۲۱۵ قانون ردیف می‌گیرند و سبب می‌شود در سال‌های متمادی اعتبارهای زیادی را به استان سرازیر کنند.

وی تصریح کرد: البته به جز اعتبارات دولتی بر اساس برنامه‌ریزی‌های استاندار سرمایه‌گذاری‌هایی نیز توسط بخش خصوصی در استان صورت گرفته و قراردادهایی نیز بسته شده است.

عراقی با تأکید بر اینکه در بازدیدی که انجام شد، پروژه‌های در دست اقدام راه‌ و شهرسازی شهرستان فعال شده‌اند و با شدت خوبی در حال انجام است، گفت: تا ماه آینده تخصیص ۵۰ درصدی به بیمارستان و تا پایان سال تخصیص ۱۰۰ درصدی آن صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان نیز در این بازدید اظهار کرد: در استان همدان ۴بیمارستان نیمه تمام زیرنظر راه‌ و شهرسازی در شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند، همدان و بهار ساخته می‌شود که با توجه به سفر ریاست جمهوری اعتبار کافی برای اتمام این بیمارستان‌ها تأمین می‌شود و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان اضافه می‌شود.

محمدرودباری در بازدید از پروژه‌های چهارخطه شهرستان گفت: ۲ پروژه چهار خطه تویسرکان به کنگاور و تویسرکان به جوکار در حال اجراست که در سال گذشته از خروجی تونل به سمت جوکار ۳ کیلومتر اجرا و به‌بهره‌برداری رسید و ۳ کیلومتر دیگر نیز امسال شروع و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حداکثر تا ۲ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از زیر ترافیک رفتن ۱۲کیلومتر از جاده چهارخطه تویسرکان به جوکار تا پایان فصل کاری امسال خبر داد و افزود: مسیر تویسرکان به کنگاور نیز در دو قطعه تا سه راهی فرسفج تعریف شده که در قطعه اول ۱۰ کیلومتر و قطعه دوم ۵کیلومتر انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر اول که۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان سال مالی (تیرماه سال آینده) به بهره‌برداری می‌‌رسد و در صورت تزریق اعتبار ۵کیلومتر دیگر نیز که ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، انجام می‌شود که روی هم ۲۸ کیلومتر به چهارخطه شهرستان اضافه‌می‌شود.

وی طول پروژه را ۳۳کیلومتر اعلام و بیان کرد: چهارخطه تویسرکان به کنگاور جزء پروژه‌های ملی است که ردیف بودجه دارد و تا سه‌راهی کنگاور چهاربانده می‌شود و هر ساله متناسب با اعتباری که داده می‌شود در این مسیر کار انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز در این بازدیدها پروژه‌های در دست اقدام راه‌و شهرسازی را بسیار مهم خواند و افزود: بیمارستان و چهاربانده کردن راه‌های تویسرکان به جوکار و تویسرکان به کنگاور بسیار با‌اهمیت و برای شهرستان حیاتی هستند.

حبیب مومیوند با اشاره به تصادفات زیاد منجر به مرگ که در این مسیرها بیان کرد: این گونه اتفاقات ضرورت رسیدگی به این پروژه‌ها را بیشتر می‌کند و امید است چهارخطه تویسرکان به جوکار و تویسرکان به کنگاور که در سال‌های اخیر شروع شده و اکنون روند رو به رشد خوبی دارند، سریعتر به نتیجه برسند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰ کیلومتر از مسیر چهارخطه تویسرکان به کنگاور تا پایان سال مالی به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵کیلومتر دیگر نیز در دست پیگیری برای جذب اعتبار است تا پروژه تعطیل نشود تا این چهارخطه حداقل تا سه‌راهی فرسفج انجام شود.

مومیوند با اشاره راه‌های روستایی در دست اقدام اداره راه‌ و شهرسازی گفت: تکمیل زیرسازی و ساب بیس، بیس و آسفالت باباپیرعلی ـ باباپیر و اجرای عملیات بیس و آسفالت قلعه بختیار نیز به طول ۹.۵ کیلومتر در دست اقدام است که مسیر باباپیرعلی به باباپیر ۴۰درصد و روستای قلعه بختیار ۳۵درصد پیشرف فیزیکی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار