در حالی که تیم فوتبال پاس از بودجه مستقیم استان ارتزاق می‌کند اما بی‌مدیریتی و نداشتن برنامه باعث شده تا این تیم در ره ترکستانی قرار گیرد که باید فکری به حال این تیم کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 08 September 2015
در حالی که تیم فوتبال پاس از بودجه مستقیم استان ارتزاق می‌کند اما بی‌مدیریتی و نداشتن برنامه باعث شده تا این تیم در ره ترکستانی قرار گیرد که باید فکری به حال این تیم کرد.

به گزارش فارس؛در کشور ما فوتبال یکی از رشته‌های پرطرفداری است که در طول هفته، وقت بسیاری از مردم را به خود معطوف کرده و به جز اینکه علاقه‌مندان در ورزشگاه‌ها یا پای گیرنده‌ها به تماشای آن می‌پردازند بعد و قبل از هر بازی هم حرف و حدیث فوتبال نقل محافل مردمی است.

در همدان چند سالی است، فوتبال جای خود را باز کرده و با آمدن پاس به استان شور و حالی خاصی به مردم این شهر و دیار داده است.

پاس، نهمین سال حضورش را در همدان سپری می‌کند که در این مدت اتفاقات عجیب و غریب زیادی به خود دیده که فرصتی برای برشمردن آن نیست، همه این قضایا به اینجا ختم شده که سبزپوشان قهرمان آسیا این روزها حال و روز خوشی در لیگ دسته اول ندارند.

دو سالی است، محمدناصر نیکبخت مدیریت ارشد استان که ریاست هیئت مدیره این باشگاه را بر عهده دارد با همه توان از این تیم حمایت مالی و معنوی کرده و برای موفقیت آن به سهم خود، اقدامات شایسته تحسینی انجام داده است.

اما با اتفاقاتی که در لیگ امسال و در هفته‌های ابتدایی برای تیم نگون‌بخت پاس به وجود آمده رسالت حرفه‌ای خبرنگاری‌مان ایجاب کرده و می‌کند تا مسائل را به عنوان پیشنهاد به اطلاع مردم و دست‌اندرکاران این تیم ارائه کنیم.

تیم پاس مدل 94 هر چند با حفظ بازیکنان اصلی خود و ابقای سرمربی راه درست و ثابت را برای خود انتخاب کرده اما عدم حضور و درخشش نیروهای بومی در این تیم یکی از مشکلات مهم سبزپوشان می‌تواند باشد.

در بین بازیکنان اصلی پاس تنها دو بازیکن بومی به نام‌های سیدجمال معصومی و آرمین طلایی‌منش به چشم می‌خورد که مجموع حضور این دو بازیکن در مجموع 360 دقیقه‌ای بازی‌های پاس در لیگ یک کمتر از 60 دقیقه است و این خود آماری بوده که نشان‌دهنده اجرای پروژه بومی‌زدایی از تیم پاس است.

حضور سرپرست غیر بومی تیم، قضیه‌ای است که به اعتقاد ورزشی‌نویسان استان یکی از عوامل تأثیرگذار نتیجه نگرفتن این تیم؛ او می‌تواند باشد.

ارائه اطلاعات نادرست به مدیرعامل و حتی کادر فنی از وضعیت تیم و باشگاه، به طور حتم در تغییر مسیر پاس تأثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل این تیم هم با وجود اینکه بومی است و بارها از عرق تعصبی به ورزش و فوتبال همدان حرف به میان برده شاید نوک پیکان انتقادها به شخص وی باشد که چرا بهرام یدی با تجربه‌ای که در فوتبال این شهر داشته نتوانسته نظارت عالیه در انتخاب تیم منسجم‌تر از قبل را مدیریت کند.

پاس که یک روز قهرمانی آسیا را در کارنامه افتخارات خود دارد دیروز و در پایان هفته چهارم لیگ دسته اول با قبول شکست از تیم قعرنشین ایرانجوان بوشهر در بین 20 تیم حاضر رتبه بهتر از نوزدهم ندارد و اگر جدول جام آزادگان برعکس شود سبزپوشان همدانی در رده دوم از آخر را به خود اختصاص دادند.

هر چند در ابتدای فصل قرار داریم و کسب دو شکست و دو تساوی خانگی عیار یک تیم را مشخص نمی‌کند و مسئولان این تیم نیز برای عدم کسب هر نتیجه‌ای هزار و یک بهانه‌ جور می‌کنند اما باید فکری به حال این تیم و نگرانی هوادارانش کرد.

در چهار هفته‌ای که از لیگ دسته یک گذشته اشتباهات داوری، دیر اضافه شدن بازیکنان اصلی، نداشتن بازی‎‌های تدارکاتی، هوای شرجی شهر رشت، گرما و گرد و غبار شهر بوشهر، تأخیر در پرواز و مهمتر از همه تنها پرداخت 10 درصد از قرارداد بازیکنان بهانه‌هایی است که توسط عوامل پاسی‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح شده تا هجمه انتقادها نسبت به آنها کمتر شود.

اما سئوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که باید دید با هزینه‌هایی که استان از راه‌های مختلف به گلوی باشگاه پاس می‌ریزد آیا کسب رده نوزدهم در یک جدول 20 تیمی، زیبنده فوتبال همدان و تشکر از زحمات مسئولان است؟

در آخر روی صحبت با شخص استاندار همدان به عنوان بالاترین شخصیت حقوقی در باشگاه پاس است، از ایشان می‌خواهیم تا شرایط بدتری برای این تیم رقم نخورده، وارد عمل شده و بدون اغماض و چشم‌پوشی به شرایطی که کادر مدیریتی و فنی پاس برای آن رقم زده، شوک لازم را به این تیم وارد کند.

مردم همدان انتظار دارند تیم شهرشان با هزینه‌های میلیاردی که برای آن می‌شود پله‌های ترقی را طی کرده و یکی از آرزوهایشان مبنی بر بازگشت تیم پاس به بالاترین سطح فوتبال ایران لیگ برتر را برآورده کنند.

حالا که پاس به دلایل مختلف از جمله بی‌تدبیری مدیریتی، ناکارآمدی کادر فنی و عدم صلاحیت سرپرست غیر بومی تیم و مشکلات روحی و روانی بازیکنان در قعر جدول دست و پا می‌زند فکر عاجل و درست برای آینده این تیم ریشه‌دار یکی از وظایف مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش استان است.

امیدواریم تا قبل از شروع هفته پنجم و مصاف با تیم نفت مسجد سلیمان اخبار خوبی از باشگاه پاس مخابره شود تا نگرانی هواداران این تیم کمتر از قبل شود.

تیم پاس تا پایان هفته چهارم مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران با کسب دو امتیاز و تفاضل منفی دو، در رده نوزدهم جدول قرار گرفته است، در صورتی که جدول برعکس شود این تیم از آخر دوم است.

در چارچوب هفته پنجم جام آزادگان روز پنجشنبه 19 شهریورماه از ساعت 17:15 دقیقه تیم فوتبال پاس همدان باید در ورزشگاه شهدای قدس همدان از تیم قعرنشین نفت مسجد سلیمان پذیرایی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار