مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکم شهریورماه همزمان با روز همدان بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری همدان رایگان است.
کد خبر: ۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 August 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکم شهریورماه همزمان با روز همدان بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری همدان رایگان است.

به گزارش مهر؛ریحان سروش مقدم با بیان اینکه یکم شهریور ماه روز همدان نامگذاری شده است، اظهار داشت: بزرگداشت يك شهر با تاريخ و تمدن و پيشينه‌ای همچون همدان وجاهت بالایی دارد و باید بيشتر از عقبه فرهنگی، اجتماعی و تاريخی اين سرزمين مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت روز همدان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: روز همدان فرصت مناسبی برای معرفی همدان و پیشینه تاریخی همدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: از آنجا که روز همدان همزمان با بزرگداشت روز پزشک است ادای احترام به مقام بوعلی سینا از جمله برنامه های روز همدان است.

سروش مقدم در ادامه سخنانش اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت روز همدان بازدید از تمام اماکن گردشگری و موزه های همدان دراین روز رایگان است.

وی بیان داشت: پيشينه همدان با بزرگانی چون ابوعلی سينا و حكيمی كه نام پرآوازه وی مرزهای جغرافيایی را درنورديده درآميخته و امروز آوازه نامش در هر كجای اين كره خاكی مطرح است.

وی اضافه کرد: فردا یکم شهریورماه به مناسبت روز تولد بوعلی سینا و روز همدان، همدانی‌ها با یک شاخه گل و تشکیل یک زنجیره بشردوستی در آرامگاه بوعلی‌سینا حاضر می‌شوند تا به مقام شامخ ابوعلی‌سینا حکیم هزاره‌ها ادای احترام ‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: این حرکت برای نخستین بار پس از سال ها رقم خواهد خورد و مردم شهر در روز ولادت امیر پزشکان برای ادای احترام به این دانشمند عالیقدر به میدان آرامگاه شهر همدان خواهند آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار