رئیس نظام مهندسی کشاورزی همدان از فعالیت بیش از ۳۲۰۰ مهندس در نظام مهندسی کشاورزی همدان خبر داد و گفت: روزانه ۷۰۰ هزار گل شاخه بریده در همدان تولید می‏‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 20 August 2015
رئیس نظام مهندسی کشاورزی همدان از فعالیت بیش از ۳۲۰۰ مهندس در نظام مهندسی کشاورزی همدان خبر داد و گفت: روزانه ۷۰۰ هزار گل شاخه بریده در همدان تولید می‏‌شود.

به گزارش تسنیم؛محمدرضا ابراهیمی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۸۰ زمینه تشکیل سازمان نظام مهندسی در کشور و استانها فراهم شده و از آن پس نیز این نظام در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای مهندس در حوزه کشاورزی از اولولتیهای نخست نظام مهندسی بود، افزود: در حال حاضر سه هزار و ۲۷۴ مهندس با نظام مهندسی ارتباط مستقیم دارند که در ۲۱ رشته مختلف فعالیت دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی در زمینه‎های باغبانی، گیاه‌پزشکی، محیط زیست و فضای سبز با مدیریت شهری همدان همکاری داشته باشد، تصریح کرد: بیشترین نیروهای نظام مهندسی کشاورزی در سطح شهرستان همدان بوده و ۲ هزار و ۴۶ نفر در همدان فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی کشاورزی با دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و منابع طبیعی همکاری داریم، بیان کرد: پس از شناسایی مهندسان، در قالب صلاحیتهای مختلف آنها رتبه‎بندی می‎شوند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی همدان افزود: نیروهایی که سازماندهی شدند به دستگاه‌ها بویژه شهرداری معرفی می‌شوند تا توانمندی در بخش موردنظر را گسترش داده تا بتوان بهره‎وری را افزایش داد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ نفر کارشناس و کارشناس ارشد محیط زیست در نظام مهندسی فعالیت دارند، عنوان کرد: این کارشناسان می‎توانند در زمینه مدیریت پسماند به شهرداری همدان کمک کنند و از سوی دیگر شهرداری همدان حوزه وسیعی دارد که مهندسان دیگر نیز می‎توانند در این حوزه به کارگرفته شوند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار گل شاخه بریده در سطح استان همدان تولید می‏شود، گفت: در حال حاضر این گلها به استان اصفهان ارسال می‎شود در صورتی که می‎توان آن را برای شهر همدان در نظر گرفت.

عضو دیگر نظام مهندسی کشاورزی همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به مشکل کم آبی در استان شورای شهر می‌تواند چمن را در پارکها محدود کرده و از سوپرجاذب‌ها و تکنیک‌های جدید که آب را ذخیره می‌کند در فضای سبز استفاده کند.

معروفی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی همدان نیروهای جوان و کارشناسی دارد که شهرداری می‎تواند از آنها استفاده کند، گفت: بحران آب بسیار جدی بوده و نیاز است تا برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه مدیریت آب استان همدان صورت گرفته و از گیاهان کم‎مصرف در فضای سبزها استفاده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار