معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: هنرستان‌های تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود، بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 10 August 2015
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: هنرستان‌های تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود، بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.

به گزارش فارس، مصطفی درگردهمایی روسای ادارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور اظهار کرد: با توجه به عبور از نظام فعلی و ورود به نظام جدید آموزش متوسطه دوم، وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات کاهش ثبت نام در هنرستان‎‌ها راه حل لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تمام استان‌ها با کمبود نیروی انسانی در هنرستان‎ها مواجه هستند، گفت: ضمن اینکه رفع این مشکل باید به سرعت انجام شود اما نباید شتاب‌زدگی بر روی انتخاب و به‌کارگیری نیروی انسانی باعث افت کیفیت کار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان ادامه داد: شتاب‌زدگی در گذشته آثار مخربی را در امر ساماندهی نیروی انسانی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است، گفت: مبلغ تخصیصی از سوی دولت یک پنجم مشکلات ما را هم حل نخواهد کرد.

خزائی ادامه داد: تمام استان‌ها با مشکل کمبود اعتباری مواجه هستند که اگر این مسئله حل نشود بسیاری از مشکلات باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات به صورت متمرکز به سازمان داده شد که این موضوع بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد اما امسال اعتبارات به صورت پراکنده در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که این امر نیز مشکل‌ساز خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با تاکید بر تقویت گروه آموزشی موجود گفت: در شهرستان بحثی به اسم «تقویت گروه‌های آموزشی» وجود ندارد که باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

خزائی با اشاره به تعداد هنرستان‌های استان گفت: در رشته کاردانش 117 هنرستان و در رشته فنی و حرفه‌ای 58 هنرستان در سطح استان فعال است.

وی با تاکید بر افزایش هر چه بیشتر دانش‌آموزان در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تصریح کرد: سال گذشته 9 هزار و 568 نفر در رشته‌های کاردانش و 7 هزار و 222 نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: اغلب هنرستان‌های استان با کمبود استادکار و انبار مواجه هستند که با مشارکت بین دستگاه‌ها این مشکل حل‌شدنی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار