فرماندار همدان گفت: مقابله با کالای قاچاق نیاز به گشت‌های مشارکتی دارد.
کد خبر: ۶۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 23 July 2015
مقابله با کالای قاچاق نیاز به گشت‌های مشارکتی دارد

فرماندار همدان گفت: مقابله با کالای قاچاق نیاز به گشت‌های مشارکتی دارد.

به گزارش فارس؛ علی تعالی درکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان همدان با بیان اینکه تلاش دستگاه‌های ذیربط برای مبارزه با کالاهای قاچاق در سطح شهرستان ستودنی است، اظهار کرد: افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در راه‌های مواصلاتی نشانگر تلاش‌های بسیار در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر برخی مشکلات اقتصادی شرایط افزایش کالای قاچاق را فراهم کرده خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مرغوب نبودن کالاهای داخلی موجب افزایش قاچاق کالا در جامعه شده است.

فرماندار همدان یادآور شد: بعضی کالا‌های ایرانی به مراتب کیفیتی بالاتر از مورد مشابه خارجی دارند اما در بیشتر مواقع نازل بودن سطح کمی و کیفی اجناس داخلی، مردم را به استفاده از نوع خارجی آن ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نتوانسته‎ایم در تولید اجناس شرایط رقابت مناسب را به رقبای خارجی ایجاد کنیم گفت: در عرضه کالای داخلی به ارتقای کیفی محصولات توجه نشده که این موضوع باعث شده قاچاقچیان از این شرایط سوء استفاده کرده و اقدام به قاچاق کالا کنند.

فرماندار همدان پارچه را یکی از اجناسی دانست که با ورود آن به صورت قاچاق ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد شده و در ادامه گفت: این اتفاق باعث شده صنعت نساجی ایران از پا درآید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دچار تسلسل کشف، مبارزه و معرفی قاچاقچیان شده‌ایم افزود: برای مبارزه با پدیده قاچاق باید از حلقه‌های درهم تنیده شده‌ای استفاده شود تا شاهد کاهش چشمگیر این موضوع در جامعه باشیم.

تعالی با اشاره به موقعیت شاخص همدان در غرب کشور و تبدیل آن به چهارراهی برای ترانزیت کالا، بار و مسافر تأکید کرد: نزدیکی همدان به مرزهای غربی کشور باعث شده تا این استان به معبر حساسی برای قاچاق کالا از غرب به سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

وی گفت: بیشتر توان نیروهای برای مقابله با قاچاق در راه‌های اصلی متمرکز شده در صورتی که نباید از راه‌های فرعی و ترفندهای قاچاقچیان برای عبور و ترانزیت کالا غافل بود.

فرماندار همدان افزود: شهرستان بهار و راه‌های منتهی به آن و همچنین راه‌های روستای فرعی باید توسط پلیس بیشتر از قبل مورد نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته و اثرات مثبت آن تصریح کرد: مبادلات اقتصادی که با قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا صورت می‌گیرد مشکلات داخلی را از نظر گردش مالی کمتر خواهد کرد و در کاهش قاچاق کالا و ارز تأثیر خواهد داشت.

تعالی با تأکید بر اینکه برای کشف کالای قاچاق در مرحله عرضه و در واحدهای صنفی نیاز به گشت‌های مشارکتی است گفت: دستگاه‌های متولی باید با هماهنگی نسبت به افزایش گشت‌ها و نظارت در بازار و مراکز خرید به منظور مبارزه با کالای قاچاق اقدام کنند.

وی در خصوص کنترل عرضه قرص برنج و راحت‌الوصول بودن آن از دستگاه‌های متولی خواست تا در جلسه آینده گزارش مبسوطی از عملکرد نظارتی از صنوف عرضه‌کننده این نوع قرص به کمیسیون ارائه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار