عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی همدان عامل ناهماهنگی ساماندهی میدان امام خمینی همدان است، گفت: اماکن تاریخی همدان به بهره‎برداران بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۶۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 19 July 2015
 عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی همدان عامل ناهماهنگی ساماندهی میدان امام خمینی همدان است، گفت: اماکن تاریخی همدان به بهره‎برداران بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش تسنیم ، علی رضایی شامگاه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار داشت: میراث فرهنگی براساس قانون متولی حفظ بناهای تاریخی بوده ولی همکاری لازم در این زمینه در همدان دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه احیا بناهای تاریخی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه و ملت بوده که براساس قانون میراث فرهنگی متولی این کار است، افزود: انتظار می‎رود میراث فرهنگی همدان جلودار، حامی و مشوق ساماندهی میدان امام خمینی باشد که متاسفانه در واقع میراث فرهنگی عامل ناهماهنگی بوده و روند کار نیز به همین سبب کند شده است.

رضایی با اعلام اینکه بناهای تاریخی نقش بسیار موثری در انتقال هویت ملی و فرهنگی یک جامعه دارند، تصریح کرد: بناهای تاریخی و میراثی تنه اصلی درخت فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شوند و انتظار این است میراث فرهنگی در این زمینه نقش اصلی داشته باشد.

عضو شورای شهر همدان اظهار داشت: در برخی از شهرهای ایران شهرداران پیشگام شده و بناهای تاریخی را از میراث فرهنگی تحویل گرفته‌اند تا پس از بازسازی، مرمت و تغییر کاربری این اماکن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

وی با اعلام اینکه در شهر همدان برخی از بناهای تاریخی در حال از بین رفتن است، عنوان کرد: در شهر همدان نیز می‌توان بناهای تاریخی مهم را با همکاری میراث فرهنگی تحویل شهرداری داد تا پس از مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شود.

نائب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: در آینده نزدیک میدان امام خمینی همدان به پیاده‎راه تبدیل شده و اگر ساماندهی این میدان به درستی صورت نگیرد شاهد آشفتگی بصری بیشتر در این محل خواهیم بود.

محمدرضا الیاسی تاکید کرد: می‌طلبد که شرکت‌های خدمات‌رسان با شهرداری همدان همکاری لازم را داشته و بدون هزینه‌ای در زمینه ساماندهی میدان امام خمینی گام بردارند که امروز به مطالبه مردم شهر همدان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی میدان امام خمینی می‎تواند فرصی برای ارزیابی همکاری دستگاه‎های خدمات رسان در همدان باشد چرا که همیشه این باور وجود داشته که کار کردن در همدان کاری دشوار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار