فرماندار نهاوند، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امسال سهم شهرستان نهاوند از اعتبارات ۳۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد تومان آن بین ۲۰۹ پروژه شهرستان توزیع شده است.
کد خبر: ۶۲۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 03 July 2018
به گزارش تسنیم، مراد ناصری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امسال سهم شهرستان نهاوند از اعتبارات ۳۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد تومان آن بین ۲۰۹ پروژه شهرستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در شهرستان در سال ۹۷، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و گاز و ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن است.

ناصری افزود: این میزان اعتبار کمتر از ۲۰ درصد بودجه سهم شهرستان است و ۸۵ درصد بودجه شهرستان از اعتبارات ملی است از همین روی از مدیران ادارات تقاضا دارم که با تلاش و رایزنی وقت بگذارند و پیگیری کنند تا بتوانیم اعتبارات ملی شهرستان را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: با تلاش استاندار محترم فضای همدلی در استان به وجود آمده است و ایشان مدیران استان را برای پیگیری مطالبات در استان همراه کرده است که ما هم باید تلاش کنیم که این بستر نیز در شهرستان فراهم شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: هیچ شهر و استانی تنها با اعتبارات دولتی آباد نشده است هرچند که این اعتبارات لازم است، ولی کافی نیست، اما آبادانی هر منطقه به تلاش و همت مردمان آن منطقه و پیگیری مسئولان و دلسوزانی که در آن منطقه کار کرده‌اند ارتباط مستقیم دارد.

ناصری با اشاره به بودجه شهرداری‌های شهرستان در سال ۹۷، گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان در سال ۹۷ سهم شهرداری نهاوند دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برای شهرداری گیان و ساماندهی سراب گیان یک میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان اختصاص یافته است و امیدورایم بتوانیم سراب گیان را از غریبی موجود درآوریم.

وی اظهار داشت: سهم شهرداری برزول از اعتبارات سال ۹۷ شهرستان ۲۹۳ میلیون تومان و اعتبار شهرداری فیروزان در این کمیته نیز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان مقرر گردید که این مبلغ برای پروژه بهسازی معابر خصوصا آسفالت معابر شهر فیروزان در نظر گرفته شده.

امسال اعتبارات استانی ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است

در ادامه این جلسه کارشناس برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: امسال اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است و امسال اعتبارات نفت و گاز برای نخستین بار افزایش یافته است.

ده‌پهلوان اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات امسال نباید پروژه جدیدی در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها تعریف شود و اولویت‌هایی مثل گردشگردی در شهرستان نهاوند و پروژه‌هایی مثل صنایع دستی مطرح در اولویت توزیع بودجه در استان قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بودجه استان همدان سه درصد بودجه کشور را شامل می‌شود و بودجه شهرستان نهاوند ۱۰ و نیم درصد از بودجه استان را شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار