معاون دفتر امور روستایی استان همدان عنوان كرد: حل مشكلات روستاها در همدان در گرو همكاری دهیاران و دستگاه های مسئول است و باید تعامل و همكاری آنها باهم بیشتر و قانونمند شود.
کد خبر: ۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 14 July 2015
معاون دفتر امور روستایی استان همدان عنوان كرد: حل مشكلات روستاها در همدان در گرو همكاری دهیاران و دستگاه های مسئول است و باید تعامل و همكاری آنها باهم بیشتر و قانونمند شود.

به گزارش مهر، ابراهیم پوینده در نشست دهیاران با فرماندار همدان با بیان اینكه ۱۳سال از فعالیت دهیاری ها سپری می شود، گفت: باید خودمان را ارزیابی و آسیب ها، ضعف ها ونقاط قوت خود را شناسایی كنیم و برای حل آسیب ها و ضعف ها نهایت تلاش خود را به كار گیریم.

وی با بیان اینكه اگر این ارزیابی صورت نگیرد نمی توانیم به خوبی عمل كنیم، عنوان كرد: همدان به یك كلان شهر تبدیل شده كه متاسفانه با یك سری سیاست های غلط كه از گذشته وجود داشته مهاجرت از روستاها به همدان افزایش یافته و این امر یك معضل بزرگ برای همدان و روستاها محسوب می شود.

معاون دفتر امور روستایی استان همدان افزود: كنترل ساخت و سازها در حریم شهر وظیفه شهرداری است و باید هرچه زود تر وارد عمل شود و از ساخت و ساز های غیر قانونی جلوگیری كند.

ابراهیم پوینده بیان كرد: دهیاری به عنوان یك نهاد غیردولتی است و مشاركت مردم در موفقیت برنامه های نقش مهمی دارد و باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا مردم در انجام امور با این نهاد مشاركت كنند.

وی با بیان اینكه مشاركت مردمی مشاركت پولی نیست، گفت: مردم باید در ارزیابی طرح ها حضور داشته باشند و این یك ضرورت برای موفقیت دهیاری ها است.

معاون دفتر امور روستایی استان همدان با اشاره به اینكه بیشترین مهاجرت در روستاهایی صورت می گیرد كه امكانات ندارند، ادامه داد: مهم ترین بحث در روستاها بخث اشتغال زایی است.

ابراهیم پوینده افزود: اگر هر دهیاری یك چشم انداز داشته باشد می تواند برنامه ریزی شده پیش برود در غیر این صورت با مشكلات زیادی روبه رو خواهند بود.

بخشدار قهاوند نیز در این نشست با بیان اینكه در زمینه آبادانی روستاها و طرح بهسازی كارهای خوبی انجام شده است، گفت:مهم ترین موضوع اشتغال خانگی است كه اگر این طرح در روستاها انجام شود هم در جذب توریست موفق خواهیم بود هم از مهاجرت جلوگیری می شود.

در پایان این نشست از ده نفر دهیاران موفق استان قدردانی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار