مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای طرح برقرسانی به عشایر از طریق تجهیزات سیار و قابل حمل خورشیدی در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 13 July 2015
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای طرح برقرسانی به عشایر از طریق تجهیزات سیار و قابل حمل خورشیدی در استان همدان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ حاجی رضا تیموری با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 750 خانوار عشایری در این استان همدان افزود: با پیگیری های صورت گرفته در راستای رفاه حال عشایر اجرای طرح برقرسانی به عشایر از طریق تجهیزات قابل حمل خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس دستورالعملی که در این زمینه از سوی توانیر ابلاغ شده عشایر و روستاهای کم خانوار استان نیز می توانند از نعمت برق بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان امور عشایری استان تصریح کرد: عشایر این استان که در سکونتگاهای ییلاقی و قشلاقی ساکن هستند می توانند با ثبت نام در این طرح و دریافت سیستم از نعمت برق برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه طرح برقرسانی به عشایر برای نخستین بار به صورت گسترده در کشور انجام می شود گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح در همدان امکان تامین برق 600 خانوار عشایری و روستاهای تک خانواری فراهم است.

تیموری یادآور شد: عشایر چادرنشین یا کپرنشینی که کوچرو بوده و در هیچ شهر یا روستایی سکونت ندارند و تنها از طریق دامداری امرار معاش می کنند می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: گله داران و دامداران بزرگی که به صورت عشایری در تردد هستند و هیچ خانواری به همراه خود ندارند یا از تمکن مالی برخوردار بوده هر چند که دارای کد عشایری از سازمان امور عشایر ایران باشند شامل این طرح نمی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به هزینه اجرایی این طرح افزود: 85 درصد هزینه هر سیستم توسط شرکت توانیر و 15 درصد مابقی توسط خانوار عشایری پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این تجهیزات خورشیدی قابل حمل هستند گفت: هر سیستم به شرط نگهداری بهینه و عدم فروش آن به یک خانوار عشایری متقاضی با اخذ تعهدنامه و تضمین های رایج نظیر چک یا سفته واگذار می شود و خانوار عشایری در صورت عدم نیاز به آن می تواند با مراجعه به شرکت توزیع نسبت به بازگرداندن سیستم اقدام کند.

تیموری یادآور شد: هر یک از سیستم ها به صورت 12 ولت(DC) مستقیم با حداکثر توان 60 وات بوده که برای 300 وات ساعت تأمین برق می کند.

وی اضافه کرد: آموزش لازم درباره استفاده از سیستم ها نیز توسط فروشندگان دستگاه(نمایندگی ها) و متصدیان انرژی های نو شرکت توزیع نیروی برق استان به افراد داده می شود.

شرکت توزیع نیروی برق استان همدان 670 هزار مشترک را زیر پوشش قرار داده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار