معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار خانوار از گردشگران در خردادماه از همدان دیدن کردند، گفت: اشتغالزایی و تولید ثروت مهمترین اهداف در حوزه گردشگری همدان است.
کد خبر: ۶۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 13 July 2015
معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار خانوار از گردشگران در خردادماه از همدان دیدن کردند، گفت: اشتغالزایی و تولید ثروت مهمترین اهداف در حوزه گردشگری همدان است.

به گزارش تسنیم ،حسین افشاری در کارگروه گردشگری شهرستان همدان اظهار داشت: دستگاه‌های همدان برای پذیرای از مسافرانی که در پایان ماه مبارک رمضان به همدان سفر می‌کنند آماده باشند.

افشاری بیان کرد: خردادماه امسال بیش از 70 هزار خانوار از گردشگران و مسافران در همدان حضور یافتند که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر تعداد زیادی از مردم کشور با توجه به اقلیم خوب همدان و اماکن تاریخی- گردشگری این شهر، همدان را برای سفر انتخاب کنند که باید برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: هدف اصلی برنامه پنجم توسعه و برنامه بلندمدت گردشگری در کشور در نخستین مرحله تولید ثروت و ایجاد اشتغال است که برنامه‌ریزی گردشگری در همدان نیز باید به جذب مسافر و تولید ثروت و پایداری اشتغال موجود منتج شود.

معاون فرماندار همدان با اشاره به نقش اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه گردشگری همدان، عنوان کرد: فعالیت صداو سیمای همدان در این زمینه کاف نیست و ضمن اینکه صدا و سیما باید توان بیشتری در این زمینه بگذارد ، شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نیز باید با حمایت و مشارکت با صدا و سیما به تولید برنامه‌های بیشتر و با کیفیت بالاتری اقدام کنند.

افشاری گفت: تابستان بهار گردشگری همدان است و به دلیل اقلیم خوب و آب و هوای مناسب مسافران زیادی در تابستان به همدان سفر می‌کنند که برای استقبال خوب از مسافران همکاری و همیاری دستگاه‌‎ها مورد نیاز است.

معاون فرماندار همدان تصریح کرد: اولویت همدان برای اسکان مسافران با جامعه هتلداران و میهمان‌پذیرها است و با توجه به اینکه همه این ظرفیت پاسخگوی مسافران ورودی به همدان نیست متولیان سازمان میراث فرهنگی باید برای ساماندهی اماکن استیجاری به صورت مجاز به طور جدی ورود یابند.

افشاری اظهار داشت: شهرداری همدان به عنوان متولی ستاد اسکان، آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 و اداره ورزش و جوانان نیز برای ایجاد ظرفیت اسکان آمادگی لازم را کسب کنند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: در ایامن ماه مبارک بیشتر برنامه‌های فرهنگی مذهبی از سوی سازمان تبلیغات اجرا می‌شد و با اتمام ماه مبارک رمضان و ورود مسافران به همدان، برنامه‌های فرهنگی برای استفاده گردشگران و شهروندان همدانی پیش‌بینی شده است.

مقصود قاسمی بیان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان حوزه نمایش در 3 سالن شهر همدان فعال می‌شود، ضمن اینکه 5 مورد درخواست اجرای کنسرت در همدان اعلام شده که هنوز مجوز برای آن صادر نشده است.

قاسمی از برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، برپایی چادرهای نماز جماعت در پارک‌ها و کنسرت‌های موسیقی در تابستان در همدان خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار