نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بخشی از معلولیت‎ها ناشی از استفاده غذاهای ناسالم است، گفت: گرایش مردم به سمت تناول غذاهای غربی است در این راستا دانشگاه علوم پزشکی باید مانع توزیع غذاهای ناسالم در جامعه شود.
کد خبر: ۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 18 February 2015

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بخشی از معلولیتها ناشی از استفاده غذاهای ناسالم است، گفت: گرایش مردم به سمت تناول غذاهای غربی است در این راستا دانشگاه علوم پزشکی باید مانع توزیع غذاهای ناسالم در جامعه شود.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی  در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: مسئله دانشآموزان استثنایی ابعاد مختلفی دارد ولی در مجموع به اصل آن پرداخته نمیشود و متأسفانه جهالت برخی والدین در رعایت نکردن اصول و قواعد زندگی سبب می‌شوند که نوزاد با ناهنجاری‌های جسمی متولد شود.

وی افزود: در دین مبین اسلام ازدواج با اقوام درجه یک حرام اعلام شده است و از طرفی ازدواج اقوام درجه دوم مانند پسر عمو با دختر عمو مکروه است چرا که نتیجه ازدواج آنها تولد فرزندان معیوب و یا ضعیف از نظر ذهنی، جسمی و حرکتی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بازده پیشگیری از بروز بیماری از درمان بیشتر است، گفت: هزاران نوع فعالیت را بر عهده سازمان بهزیستی نهاده شده و این تعداد وظایف به یکی از مشکلات این سازمان تبدیل شده است و باید وظایف و مأموریت‌های بهزیستی کالبد شکافی شود.

وی پیگیری مسائل مربوط به معلولیت افراد جامعه را نیازمند تلاش دلسوازنه دانست و بیان کرد: دولت و ملت در عرصه درمان و معالجه فعالیت دارند باید تشکیلاتی برای پیشگیری از تولد فرزندانی با نارسایی فکری، روحی و جسمی برقرار شود.

محمدی با بیان اینکه بخشی از معلولیتها ناشی از استفاده غذاهای ناسالم است، افزود: گرایش مردم به سمت تناول غذاهای غربی است در این راستا دانشگاه علوم پزشکی باید مانع توزیع غذاهای ناسالم در جامعه شود.

وی عنوان کرد: باید سعی شود جلوی ناهنجاری‌های جسمی، حرکتی و ذهنی گرفته شود چرا که فرزند سالم نعمت است و آرامش روحی و روانی برای والدین و جامعه فراهم میکند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در صورتی که به نارسایی‌های موجود در افراد رسیدگی شود عاملی ترقی می‌شود چرا که معلولیت قویترین انگیزه برای رسیدن فرد معلول به مدارج عالی است و می‌تواند با توانمندسازی، معلولیت خود را پوشش دهد.

وی افزود: همانطور که فقر می‌تواند یک عامل رشد و ترقی باشد، رفاه نیز عمر انسان را ضایع می‌کند در این راستا بیشتر نوابغ جهان در بین خانواده‌های محروم و کمتر برخوردار پرورش یافته‌اند.

محمدی نارسائی‌ها را اهرم رشد و ترقی دانست و اظهار داشت: در صورتی که فرد معلول به درستی تربیت شود محرومیت خود را جبران و انگیزه برای تلاش پیدا میکند بنابراین مربیان افراد دارای نیازهای ویژه لازم است از تخصص مناسبی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مسائل افراد استثنایی بخشنامه‌ای به قضیه نگاه می‌کنیم در صورتی که نگاه الهی به مسئله نیاز است، عنوان کرد: فرهنگ اسلامی هنور برای ما نهادینه نشده و بر این اساس باید فرهنگ دین را در جامعه حاکم کنیم تا معلولان و افراد استثنایی رنج نبرند.

امام جمعه همدان گفت: امروزه اکثر ثروتمندان درجه یک کشور هیچ خیر و برکتی به جامعه نمی‌رسانند و فقط ثروتاندوزی می‌کنند، ضمن اینکه هزینه کردن در امر پیشگیری نتیجه موثرتری نسبت به درمان دارد.

وی تصریح کرد: سالانه ۶۰ هزار نفر در کشور بر اثر استعمال سیگار فوت میکنند و از طرفی ۴۲ درصد تریاک جهان در ایران مصرف میشود که این آمار نشان می‌دهد ما در امر پیشگیری وضعیت خوبی نداریم.

محمدی با اشاره به اختلاف سلیقه خود به عنوان رئیس مجمع خیران سلامت با خیران سلامت بیان کرد: خیران سلامت به دنبال اجرای پروژه‌هایی مانند ساخت خوابگاه هستند در حالی که به هیچ وجه وظیفه آنها نیست بلکه باید سطح سلامت را با تقویت امر پیشگیری در جامعه ارتقا دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار