فرماندار همدان گفت: در برابر ارگان‌هایی که قصد ایجاد معادن در مناطق طبیعی و توریستی دارند، محکم ایستادگی خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۹۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 05 May 2018
فرماندار همدان گفت: در برابر ارگان‌هایی که قصد ایجاد معادن در مناطق طبیعی و توریستی دارند، محکم ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، علی تعالی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان همدان، تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر در مسیر امامزاده کوه ۶ معدن در آستانه صدور مجوز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود که با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق طبیعی و توریستی بود، محکم در برابر ایجاد این معادن ایستادگی کردیم چرا که در صورت اجرایی شدن این کار آثاری از گیاهان در این منطقه دیده نمی‌شد و اکوسیستم کاملا تغییر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه افراد حامی ایجاد معادن پشتیبانان قوی دارند، افزود: منفعت ایجاد معادن برای یک شخص است، اما آسیب آن متوجه کل مردم روستا خواهد شد به طوریکه در برخی از مناطق به علت برداشت بیش از حد آهک از آن منطقه، کاملا تخریب شده است.

تعالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جاده انصارالامام به یک موضوع سرطانی در شهر همدان تبدیل شده است، اظهار کرد: ابعاد مختلف بهداشتی، اجتماعی و ... باید در این منطقه مد نظر قرار گیرد و تصمیم فوری در رابطه با این منطقه اتخاذ شود چرا که این منطقه با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر را نمی‌توان حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش کاملی از این منطقه باید تهیه شود و در اختیار استانداری قرار گیرد، یادآور شد: توان شهرستانی قادر به حل این مشکل نخواهد بود.

وی درباره دفن زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی گفت: دفن زباله‌ها تا حدودی در شهر همدان ساماندهی شده و گرفتاری‌های موجود در روستا‌ها عمدتا به علت اعتبارات است.

ایجاد شرکت یا تعاونی برای ساماندهی زباله‌های روستایی

فرماندار همدان بر ایجاد یک شرکت و یا تعاونی برای ساماندهی زباله‌های روستایی تأکید کرد و یادآور شد: باید برای ساماندهی زباله‌های روستایی فقط با مسئول این شرکت روبرو شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌رو بودن دو رویداد مهم گردشگری در همدان، از مدیریت پسماند خواستاریم نهایت همکاری را با دهیاران روستا‌ها برای ساماندهی زباله‌های روستایی داشته باشد، به ویژه مسیر‌هایی که در معرض دید مسافران هستند به سرعت پاکسازی شود.

فرماندار همدان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان گفت: در موضوع گزینش نیرو‌ها ورود نمی‌کنیم بلکه توضیح و توجیه عقلانی مدیرکل مجموعه کفایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از تلاش الوندی تقدیر و شاهرخ شجاعی‌فر به عنوان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار