مردمی بودن را از مولفه‌های اصلی و ویژگی برجسته سپاه

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران مردمی بودن را از مولفه‌های اصلی و ویژگی برجسته سپاه دانست و بااشاره به بزرگ‌ترین تهدید‌های نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی جامعه عنوان کرد: استحاله و عقب نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب توسط برخی مسئولین کشور بزرگ‌ترین تهدید نظام در شرایط کنونی است.
کد خبر: ۵۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 03 May 2018
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران گفت: استحاله و عقب نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب توسط برخی مسئولین کشور بزرگ‌ترین تهدید نظام در شرایط کنونی است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا ادیانی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در همدان با اشاره به جناح‌بندی‌های سیاسی موجود در کشور گفت: سپاه پاسداران هرگز خود را وارد جناح‌بندی‌ها و دسته‌جات سیاسی نکرده و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه پاسداران دفاع از انقلاب، ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: سپاه کسانی را که معتقد به نظام و پایبند به قانون اساسی باشند و نظام سیاسی ولایت فقیه و مشروعیت انقلاب را قبول داشته باشند، پاسداری خواهد کرد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران مردمی بودن را از مولفه‌های اصلی و ویژگی برجسته سپاه دانست و بااشاره به بزرگ‌ترین تهدید‌های نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی جامعه عنوان کرد: استحاله و عقب نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب توسط برخی مسئولین کشور بزرگ‌ترین تهدید نظام در شرایط کنونی است.

حجت الاسلام ادیانی باور نداشتن به ظرفیت‌های داخلی را از دیگر تهدید‌های امروز نظام دانست و گفت: جابجا شدن ارزش‌ها توسط مسئولین از دیگر تهدید‌ها است.

وی بی توجهی به مشکلات مردم را از دیگر مشکلات کشور معرفی کرد و افزود: مردم را به معنای واقعی فراموش کرده ایم در صورتی که امام (ره) یک تار موی کوخ نشینان را با عالم کاخ نشینان عوض نمی‌کرد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران اشرافیگری را از دیگر مشکلات نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: وزیر یا وکیلی که هزار میلیارد سرمایه دارد با گران شدن دلار یا اقلام دیگر آسیبی نمی‌بیند و از این جهت درد مردم را نمی‌فهمد بنابراین اشرافی‌گری از معضلات جدی ماست.

وی با تاکید براینکه غلبه بر دشمنان در گرو حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب است، عنوان کرد: اگر ما مسئله اقتصادی و معیشت مردم را حل و مشکلات آنان را پیگیری کردیم و ارزش‌های انقلاب را سر دست گرفتیم دیگر دشمن نمی‌تواند بر ما چیره شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: اگر مردم در مسئولین این همت را ببینند و به شعار‌هایی که می‌دهند عمل کنند هیچ‌گاه مردم از نظام و انقلاب اسلامی برنمی‌گردند کمااینکه امروز نیز با وجود مشکلات فراوان در کشور از نظام و اسلام روی گردان نشده‌اند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری به اقدامات صورت گرفته در این خصوص در سپاه پاسداران اشاره و عنوان کرد: برای سپاه پاسداران این تنها شعار امسال نبود چرا که رهبری طی چند سال اخیر بر این مهم تاکید می‌کرد و سپاه به شدت از مصرف کالای خارجی پرهیز می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه سپاه و فرهنگی بسیج در حد بضاعت خود تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی را گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و تبلیغ می‌کنند و خواهند کرد.

حجت الاسلام ادیانی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفته عقیدتی در سپاه عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور و آماده کردن مردم برای اتحاد جهانی و برپایی حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

وی وجه تمایز سپاه پاسداران با قوای نظامی در اعتقادی و مکتبی بودن سپاه دانست و اظهارداشت: این ویژگی سبب شد در کنار سایر واحد‌های تشکیل دهنده یک نیروی نظامی، یک واحد عقیدتی سیاسی برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی و دمیدن روحیه انقلابی و جهادی فعالیت کند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران با تاکید براینکه امور اعتقادی و فکری فارغ التحصیلان در سپاه رها نمی‌شود، گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌هایی برای پاسداران، دوره‌های تربیت و تعالی در سال‌های اخیر به صورت خانوادگی برگزار شده است.

وی از تربیت آموزش‌یار قرآن در سپاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های محوری این نهاد یاد کرد و افزود: بنای سپاه بر این است که هر پاسداری آموزش‌یار قرآن شود.

وی گفت: بر این اساس طی برنامه‌ریزی صورت گرفته آموزش‌ها در یک برنامه ۱۰ ساله برای تمام پاسداران به مدت ۱۲۰ ساعت ارائه می‌شود تا آن‌ها را به سطحی برساند که هر جا که حضور دارند یک هیئت قرآنی راه‌اندازی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار