امام جمعه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی در استان همدان تا حدی عملی شده است
کد خبر: ۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ 18 February 2015

امام جمعه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی در استان همدان تا حدی عملی شده است

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در گفت‌و‌گو با فارس  با بیان اینکه در تریبون نماز جمعه بار‌ها به اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن اشاره شده است، اظهار کرد: هرچند عوامل و زمینه‌هایی که این بحث را در جامعه محقق کند بسیار است.

وی به آیات و روایاتی در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در آیات و روایات داریم که اگر زن و مرد مومن عمل صالح انجام دهند حیات طیبه خواهند شد که عمل صالح همان قناعت و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی است.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: با رعایت و اجرای صحیح این نکات حیات طیبه تحقق می‌یابد و شاهد تجلی اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز خواهیم بود.

وی افزود: در زندگی ساده و به دور از تجملات فراهم کردن احتیاجات ضروری مهمترین مسئله است که کمترین هزینه را خواهد داشت و عمل به همین مهم نیز یکی از ارکان پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زندگی روزمره است.

مغیثی در رابطه با تاثیر و بازتاب بیان این موضوع در اجتماعات مردمی ابراز داشت: ارزیابی این مسئله که طرح موضوع اقتصاد مقاومتی در اجتماعات مردمی و به خصوص در نماز جمعه در زندگی مردم چه تاثیراتی داشته، به سادگی امکان‌پذیر نیست اما از تمایل افراد به زندگی ساده و بدون تجملات می‌توان تاثیرات آن را مشاهده کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه ما ارائه و تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی است و تاثیرگذاری آن بر اقشار مختلف متفاوت است که بستگی به نوع نگرش افراد دارد.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: با وجود فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان و ارزیابی وضعیت اقتصادی پس از این تحریم‌ها در مجموع می‌توان گفت مردم و مسئولان در راستای پیشبرد فرمایشات رهبری حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش آموزه‌های دینی در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: تاکید بر عمل به آموزه‌های دینی در اقتصاد مقاومتی راهگشا و اثرگذار است و دشمنان را در اجرای نقشه‌ها ناکام خواهد کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار