معاون گردشگری همدان گفت: ۱۰ هتل موجود در همدان پاسخگوی مسافران نیست.
کد خبر: ۵۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 25 June 2015
معاون گردشگری همدان ظرفیت فعلی هتل‎های همدان را پاسخگوی مسافران ورودی به استان ندانست و گفت: ۵ میلیارد تومان برای تبلیغات گردشگری همدان هزینه می‌‏شود.
به گزارش تسنیم، علی خاکساربا اشاره به اینکه استان همدان دارای 10 هتل است، اظهار داشت: هتل‎ها و مهمانپذیرهای استان همدان در حال حاضر دارای 2 هزار و 500 تخت هستند.
وی با اشاره به اینکه در ایام پیک سفر همچون نوروز به شدت با مشکل کمبود فضای اقامتی مواجه می‌شویم، افزود: سرمایه و هزینه‌هایی هتل‎های استان همدان بالا بوده و اگر هتل‎های همدان با ظرفیت کمتر از 50 درصد کار کنند توجیه اقتصادی نداشته و با مشکلات بسیاری مواجه می‎شوند.
خاکسار با بیان اینکه در استان همدان تاکید بسیاری بر گردشگری وجود داشته و محور توسعه استان همدان قرار گرفته است، افزود: با توجه به این رویکرد نیاز است تا هتل‎سازی در استان همدان تقویت شده و در این راستا حمایت خوبی از هتل‌سازی در همدان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک به طور قطع با افزایش ورود مسافران داخلی و خارجی مواجه می‏‌شویم، تصریح کرد: از این رو ساخت هتل در آینده برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی باید تسریع یابد چراکه توجیه اقتصادی خود را نیز پیدا می‎کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در کنار ساخت هتل باید به فکر تبلیغات برای جذب مسافر نیز باشیم، تاکید کرد: ساخت هتل اقدام عمرانی سریع نیست و در شرایط موجود ممکن است چند سال طول بکشد ولی باید اعلام کرد که در شرایط فعلی ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد.
وی درباره مناطق دارای اولویت استان همدان برای ساخت هتل نیز گفت: سرمایه‌گذاران عمده‌ای که از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری به اداره کل میراث فرهنگی مراجعه می‎کنند براساس اولویت‎های تعیین شده اداره کل میراث فرهنگی به آنها پیشنهاد ساخت هتل داده می‎شود.
خاکسار عنوان کرد: در حال حاضر ساخت هتل در شهرهای همدان، ملایر،  تویسرکان و علیصدر در اولویت بوده و سایر شهرستان‎ها و مناطق استان همدان برای ساخت هتل توجیه ندارند.
معاون گردشگری استان همدان از آغاز فعالیت کمیته تبلیغات گردشگری استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون 3 جلسه برای این کمیته برگزار شده و در این جلسات تعیین شده که 5 میلیارد تومان اعتبار برای دو سال 94 و 95 در زمینه تبلیغات گردشگری همدان هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه از راه‎های مختلف برای تبلیغات گردشگری همدان استفاده می‎شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 94 بخش خصوصی گردشگری با رکود مواجه است از آنها برای تامین این میزان اعتبار انتظاری نمی‎رود ولی سال آینده این اعتبار باید از طریق بخش خصوصی و دولتی تامین شود.
معاون گردشگری استان همدان با تصریح بر اینکه تاکنون اقدام چندانی در حوزه تبلیغات گردشگری همدان صورت نگرفته است، بیان کرد: باید با استفاده از ابزارهای نوین ظرفیت‎های گردشگری همدان را به درستی معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون به سبب عدم ابلاغ اعتبارات هنوز اقدام اجرایی توسط کمیته تبلیغات گردشگری صورت نگرفته است، تصریح کرد: تبلیغات گردشگری همدان باید هر چه سریع‎‏تر آغاز می‏شد و الان نیز دیر شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این تاخیر جبران شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار