رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش همدان از افزایش۱۴ درصدی جذب دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴ 21 June 2015
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش همدان با تأکید بر ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: براساس برنامه عملیاتی پیش‎بینی شده در سالتحصیلی جدید ۱۴ درصد دانش‌آموزان همدانی جذب مدارس غیردولتی می‌شوند.

به گزارش تسنیم؛ سید هادی آبرومندی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه تعلیم و تربیت از سیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: با توجه محدودیت‌های بودجه‌ای این وزارتخانه برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان در این راستا از مشارکت مردم در تعلیم و تربیت در قالب راه‌اندازی مدارس غیردولتی بهره‌ می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: مدارس غیردولتی تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و سرفصل‌های آموزشی آنها تفاوت ندارد و تنها به لحاظ اقتصادی با بودجه غیردولتی و خودگردان مدیریت می‌شوند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: توسعه مدارس غیر دولتی به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نقش موثری دارند که فعالیت این مدارس از سال‌تحصیلی 69-68 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس غیردولتی کاهش تصدی‌گری و توسعه عدالت آموزشی را به همراه دارد، بیان کرد: در سالتحصیلی 94-93 با احتساب مدارس آموزش پیش‎دبستانی حدود 9 درصد دانش‌آموزان استان همدان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل بودند که نزدیک به میانگین کشوری قرار داریم.

آبرومندی گفت: نگاه وزارت آموزش و پرورش به مدارس غیر دولتی، نگاه مثبتی است و این رویکرد در استان نیز وجود دارد در این راستا همه ساز و کارها فراهم شده است تا بتوانیم سهم استان همدان را از مراکز و مدارس غیردولتی که هم اکنون نزدیک به 9 درصد است به 14 درصد افزایش دهیم.

وی افزود: در سال‌تحصیلی گذشته با اجرای طرح بسته حمایتی نزدیک به 3 هزار دانش‌آموز در مناطق 19 گانه آموزشی استان همدان با استفاده از این طرح زیر پوشش خدمات آموزشی مدارس غیر دولتی قرار گرفتند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: براساس مصوبات موجود مدارسی که مشکل ندارند و از ظرفیت مناسبی برخوردار هستند، می‎توانند در نوبت بعدازظهر نیز با انعقاد قرارداد، فضای مدرسه را در اختیار آموزشگاه‌های زبان قرار دهند.

وی گفت: در سال‌تحصیلی گذشته در مجموع بیش از 520 مدرسه غیرانتفاعی و غیردولتی، مراکز علمی آزاد و زبان با جذب بیش از 23 هزار دانش‌آموز در عرصه مشارکت‌های مردمی فعالیت داشتند که در سالتحصیلی جدید بر این ظرفیت افزوده می‌شود.

آبرومندی با تأکید بر اینکه در سال‌تحصیلی جدید 14 درصد دانش‌آموزان استان همدان باید جذب مدارس غیردولتی شوند، اظهار داشت: به منظور توسعه مدارس غیردولتی بسته‌های حمایتی ویژه‌ای تعریف شده و نیروی انسانی مورد نیاز نیز تأمین می‌شود تا مدارس غیردولتی با تمام ظرفیت در کنار مدارس دولتی قرار فعالیت خود را ادامه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار