به گفته مدیر کل دامپزشکی استان همدان طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی همدان در ماه رمضان اجرایی می شود.
کد خبر: ۴۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 19 June 2015

مدیر کل دامپزشکی استان همدان از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش مهر ، محمود رضا رسولی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه رمضان، اجرا می شود، اظهار داشت: ۴۰ اکیپ ثابت و سیار شامل کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان همدان در این طرح شرکت دارند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به وظیفه دامپزشکی مبنی بر تضمین ایمنی غذایی از تولید تا مصرف در ماه رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها و کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، ‌کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن توصیه به شهروندان در تهیه فرآورده های خام دامی تازه و به مقدار مورد نیاز تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی بهینه به شهروندان و با توجه به گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی به صورت تازه و منجمد در فروشگاه ها و مراکز عرضه سطح استان وجود دارد.

رسولی ابراز داشت: در ماه رمضان احتمال سوء استفاده برخی از افراد فرصت طلب برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت مانند عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی وجود دارد.

وی در این مورد گفت: همه شهروندان باید برای پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بویژه تخلفات فوق، مراتب را از طریق تلفن های ۱۵۱۲ و ۴-۲۶۵۱۸۰۱ به اداره کل دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز با شماره ۵۰۰۰۲۴۶۱۵۱۲ برای اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد.

وی بیان داشت: هماهنگی لازم در این خصوص و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح برای تامین امنیت غذایی جامعه، با سایر نهادهای مرتبط انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار