کشتی‌گیران همدانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کم‌فروغ ظاهر شدند و نتوانستند از حیثیت کشتی این استان در آوردگاه کشور دفاع کنند.
کد خبر: ۴۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 14 June 2015

کشتی‌گیران همدانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کم‌فروغ ظاهر شدند و نتوانستند از حیثیت کشتی این استان در آوردگاه کشور دفاع کنند.

به گزارش فارس ، در حالی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در سالن شهید‌ بهشتی شهر مشهد به پایان رسید که سهم کشتی‌گیران همدانی تنها یک عنوان دومی بود.

پیش از شروع این رقابت‌ها قرار بود گوش‌شکسته‌های همدانی با پنج ورزشکار در اوزان مختلف رشته آزاد شانس خود را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی امتحان کنند اما با اعلام محرومیت جمال و مهران میرزایی، سهم استان به سه کشتی‌گیر کاهش پیدا کرد تا کار برای این سه نماینده همدانی در این رقابت‌ها سخت‌تر از قبل شود.

* حذف عباس یزدانی در روز اول مسابقات

نخستین کشتی‌گیر همدانی که به نمایندگی استان در وزن 74 کیلوگرم بر روی تشک رفت عباس یزدانی بود که در یک کشتی نزدیک نتوانست حریف عزت‌الله اکبری شود و با حساب 6 بر یک مغلوب این ورزشکار مازنی شد.

در کشتی دوم هم یزدانی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و برابر حامد عاشق‌حسینی از تهران با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد.

با این نتیجه، عباس یزدانی از ادامه مسابقات بازماند و از جدول رقابتی آن حذف شد.

* عملکرد ضعیف وحید شاه‌محمدی در 86 کیلوگرم

همدانی‌ها در وزن 86 کیلوگرم صاحب دو کشتی‌گیر بودند که یکی از آنها به نام وحید شاه‌محمدی نتوانست انتظارات اهالی کشتی را برآورده کند و در دور نخست با باخت 5 بر صفر برابر علیرضا کریمی از البرز عملاً از گردونه مسابقات حذف شد. این کشتی‌گیر همدانی با توجه به شرایط جدول از ادامه مسابقات بازماند.

* دو باخت مصطفی‌ جوکار برابر یک کشتی‌گیر جوان البرزی

دیگر نماینده همدان در وزن 86 کیلوگرم، میثم مصطفی‌جوکار بود که امید اصلی استان برای کسب عنوان قهرمانی و یکی از شانس‌های اصلی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی در این وزن محسوب می‌شد.

این کشتی‌گیر همدانی در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد اما در دور دوم شروع توفانی داشت و سیاوش پازوکی از مازندران را 10 بر صفر مغلوب کرد.

دور سوم هم جوکار توانست درخشش خوبی داشته باشد و موفق شد محمدجواد ابراهیمی دیگر کشتی‌گیر مازندرانی را با حساب 6 بر صفر مغلوب کند و به راحتی به فینال راه پیدا کرد.

بنا بر تصمیم برگزارکنندگان این رقابت‌ها، مسابقات نهایی در دو دور برگزار شد و فینالیست‌ها باید دو بار برابر هم بر روی تشک بروند.

در فینال وزن 86 کیلوگرم، میثم مصطفی‌جوکار دو بار برابر کشتی‌گیر جوان و با انگیزه البرزی، علیرضا کریمی بر روی تشک رفت که در هر دور مسابقه با یک امتیاز مغلوب این ورزشکار شد.

در دور چهارم، کریمی 5 بر 4 برابر جوکار پیروز شد و در دیدار نهایی هم با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید تا علیرضا کریمی گمنام با شایستگی قهرمان این وزن معرفی شود.

این رقابت‌ها درحالی به پایان رسید که همدانی‌ها عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشتند و عملاً با محرومیت دو کشتی‌گیر 97 کیلوگرمی و نتایج کسب شده باید سال بدی را برای کشتی همدان در بعد حرفه‌ای و در رده سنی بزرگسالان شاهد باشیم. به نظر می‌رسد تنها دلخوشی اهالی این رشته باید به درخشش تک ستاره‌هایی در سنین پایه باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار