رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی افزایش سرمایه بانک‎ها در مجلس خبر داد و گفت: مردم نسبت به بنگاه‎داری بانک‌ها گله‌مند بوده و نظام بانکی باید این فضا را بشکند.
کد خبر: ۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ 12 February 2015
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی افزایش سرمایه بانک‎ها در مجلس خبر داد و گفت: مردم نسبت به بنگاه‎داری بانک‌ها گله‌مند بوده و نظام بانکی باید این فضا را بشکند.

به گزارش تسنیم ، محمدعلی پورمختاردر مراسم تودیع و معارفه مدیر بانک ملی استان همدان اظهار داشت: بانک‌ها محدودیت‌ها و الزامات خود را دارند و باید قبول کنیم که راه دیگری جز همکاری و همراهی بانک‎ها در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه مسیر سرمایه‌گذاری کشور از بانک‌ها عبور می‎کند، گفت: بانک‌هایی که بتوانند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند به طور قطع در زمینه سرمایه‎گذاری موفقیت بیشتری را دارند.

پورمختار با بیان اینکه نظام بانکی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: بانک‌های دولتی برای جذب سرمایه‌های مردم در زمانی که فضای رقابتی سختی وجود داشته و موسسات مالی بسیاری در کشور فعالیت می‎کنند کار دشواری را در پیش‌ روی خود دارند.

وی اعتماد مردم و بخش خصوصی را مهمترین سرمایه بانک‎های کشور دانست و گفت: بانک‎ها به دنبال مصالح خود و سپرده‌گذاران بوده و از سوی دیگر نیز انتظارات بخش خصوصی و دولتی از بانک‎ها در کشور بالاست.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه از بانک ملی ایران انتظار بالایی نسبت به سایر بانک‎ها داریم، اظهار داشت: نوعی نگرانی، گلایه و نقد از سوی مردم نسبت به بانک‎ها در زمینه بنگاه‌داری وجود دارد که امیدواریم بانک‌های کشور در شکستن این فضا موفق عمل کنند.

پورمختار تصریح کرد: بانک‎ها باید بتوانند دست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور را با اراده تسهیلات ارزان‌قیمت گرفته و در راستای ایجاد اشتغال که امروز یکی از مشکلات اساسی در کشور است گام اساسی بردارند.

وی بیان کرد: متاسفانه عملکرد منفی برخی تسهیلات‎گیرندگان در گذشته سبب شده تا بانک‌ها با مشکل جدی روبه‌رو شوند که بخش دولتی نیز باید به این مسائل توجه جدی داشته و محدودیت‌های نظام بانکی را درک کند.

پورمختار با اشاره به اینکه بانک‌ها امانت‌دار سپرده‌های مردم هستند، تاکید کرد: نیاز است تا بانک‎ها در مدیریت این سپرده‌ها در نحوه پرداخت تسهیلات عملکرد مدبرانه خوبی داشته باشند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه استان همدان نیازمند حمایت جدی سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه خود در راستای بهبود فعالیت بانک‎ها گام برداشته و افزایش سرمایه بانک‌ها را مورد بررسی قرار می‎دهد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‎ها حوزه اختیار آنها را برای پرداخت تسهیلات باز می‎کند، تاکید کرد: این امر سبب می‎شود تا نظام بانکی در زمینه اشتغالزایی بیش از پیش فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار