با اعلام معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان استفاده از سالن های ورزشی برای برگزاری امتحانات ممنوع شد.
کد خبر: ۴۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 02 June 2015

با اعلام معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان استفاده از سالن های ورزشی برای برگزاری امتحانات ممنوع شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان استفاده از فضاهای ورزشی برای برگزاری امتحانات را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ "عبداله جعفری" اظهار کرد: در حال حاضر 260 هزار نفر دانش آموز در استان همدان در حال تحصیلند و با توجه به شرایط فصلی استان همدان نیاز به سالن‌های سرپوشیده برای برگزاری امتحانات احساس می‌شود.

وی افزود: فضاهای سرپوشیده در سطح استان همدان حدود 49 هزار متر مربع بوده که به ازای هر دانش آموز کمتر از 0.19 صدم متر مربع است.

جعفری تصریح کرد: در استان همدان تعداد زیادی از پروژه‌های آموزشی و ورزشی نیمه تمام باقی مانده که در صورت احداث مشکل کمبود فضای آموزشی رفع می‌شود.

جعفری با بیان اینکه استفاده از سالن‌های ورزشی برای امور غیر ورزشی برای مربیان ورزش به دغدغه و نگرانی تبدیل شده، اظهار کرد: صندلی‌هایی که بر روی کف‌پوش‌های سالن ورزشی گذاشته می‌شود به کف سالن آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: به منظور حفظ و نگهداری از این فضاها با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استفاده از فضاهای ورزشی در آموزشگاه‌ها ممنوع اعلام شده و با پیگیری‌های بعمل آمده میزان استفاده از سالن‌های ورزشی در سطح استان به حداقل رسیده است.

جعفری تاکید کرد: هزینه تجهیز و تکمیل سالن‌های ورزشی بالا بوده و در صورت تخریب هزینه زیادی متوجه آموزش و پرورش می‌شود بنابراین بهتر است مدیران آموزشگاه‌ها به این امر توجه ویژه داشته باشند تا از این طریق به نوعی از هزینه‌ها صرفه جویی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 سالن ورزشی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش همدان بوده که تعداد زیادی از آنها در داخل مدارس قرار دارند، اما باید بدانیم برای تجهیز یک سالن ورزشی درجه سه نیازمند 600 میلیون ریال اعتبار هستیم که این رقم برای مجموعه آموزش و پرورش بسیار بالاست.

وی تاکید کرد: مدیران آموزشگاه‌ها باید به دور از کج سلیقگی اقدام به برگزاری امتحانات کرده و عاقبت اندیش باشند تا از متحمل کردن هزینه های اضافی به آموزش و پرورش جلوگیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار