فرماندار شهرستان همدان خواستار ایجاد گرمخانه در همدان برای ساماندهی کارتن خواب ها شد.
کد خبر: ۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 28 May 2015

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت ساماندهی کارتن خواب ها در همدان گفت: ایجاد گرمخانه در همدان برای ساماندهی کارتن خواب ها لازم و ضروری است.

به گزارش مهر، علی تعالی در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بیان اینکه گزارش ها و عملکرد ها نشان از فعالیت و تلاش برای مبارزه با مواد مخدر دارد، اظهار داشت: اگر این فعالیت ها و عملکردها نبود چند برابر معتاد و کارتن خواب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۸۶۴ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان همدان کشف شد که نسبت به سال ۹۲، با افزایش ۵۶ درصدی روبرو بود، افزود: افزایش ۱۰۲ رصدی کشفیات هروئین نیز حاکی از مبارزه بیشتر علیه مواد مخدر است.

فرماندار همدان به افزایش ۳۰ درصدی انهدام باند های مواد مخدر در شهرستان همدان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دستگیر شدگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر از دو هزار و ۴۰۰ نفر به سه هزار نفر افزایش یافته است.

تعالی در ادامه سخنانش از انهدام دو لابراتور تهیه مواد مخدر در همدان خبر داد و ابراز داشت: تشکیل لابراتور ها در برخی از شهرها موجب افزایش مواد مخدر می شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات پلیس در حوزه مواد مخدر مناسب بوده است، بیان داشت: پاکسازی مناطق آلوده در سط حشهر از عملکرد های مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

۵۰ نقطه شهر همدان از مواد مخدر پاکسازی شد

فرماندار همدان از پاکسازی ۵۰ نقطه آلوده در شهر همدان خبر داد و گفت: مخروبه هایی که محل تجمع معتادان در سطح شهر است باید تخریب شود که در این راستا شهرداری اقداماتی را آغاز کرده است.

تعالی همکاری مراجع قضایی با پلیس را از نقاط قوت دانست و افزود: مراکز مشاوره و بهزیستی عملکرد مثبتی دارند و برای آگاه سازی جامعه باید طرح ارائه شود.

وی با بیان اینکه مکان های خالی ادارات می تواند در اختیار گروه های «ان.ای» و یا سمن ها قرار گیرد، بیان داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان کارنامه خوبی دارد.

فرماندار همدان در ادامه سخنان خود به مشکل نبود گرمخانه در همدان اشاره کرد و افزود: در راستای ساماندهی کارتن خواب ها نیاز به ایجاد گرمخانه برای بانوان و آقایان در شهر وجود دارد.

تعالی در ادامه به عرضه قلیان درسطح شهر اشاره داشت و بیان کرد: قلیان مقدمه ورود به اعتیاد بوده که متاسفانه در حال حاضر قلیان به وفور در شهر همدان عرضه می شود.

قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

وی با اشاره به اینکه در شهر های بزرگی چون تهران موفق به جمع آوری قلیان از شهر شدند، افزود: در همدان که وسعت کمتری دارد جمع آوری قلیان کار سختی نیست و در واقع قلیان دروازه ورود به اعتیاد است.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه باید طرحی هر ماه برای جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها در همدان اجرا شود، عنوان کرد: طرح جمع آوری قلیان باید به طور جدی در همدان دنبال شود.

تعالی در مورد جمع آوری معتادین از سطح شهر نیز گفت: این طرح باید با شدت بیشتری در همدان پیگیری شود.

وی در خصوص چهار راه چراغ قرمز شهر همدان نیز ابراز داشت: متاسفانه حضور معتادان در این قسمت از شهر به وضوح دیده می شود که ایجاد توقفگاه تاکسی در این قسمت می تواند مانع حضور معتادان شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار