به گفته معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی همدان ۶۲ برنامه توسط روحانیون طرح هجرت در روستاهای همدان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی برگزار می شود.
کد خبر: ۳۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 26 May 2015
معاون پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری ۶۲ برنامه توسط روحانیون طرح هجرت در روستاهای همدان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی خبر داد.

به گزارش تسنیم ، محمد رضا کهریزی در جلسه کمیته فرهنگی بیست و ششمین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام خمینی 62 برنامه توسط روحانیون طرح هجرت در روستاهای محروم همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: با هیئات حسینی هماهنگی‌های لازم انجام گرفته، ضمن اینکه تعداد 5 هزار پیامک تسلیت و تأثیرگذار در مورد امام خمینی(ره) به خادمان ولایت در همدان ارسال می‌شود.

کهریزی با اشاره به اینکه 25 مسجد و هیئت محوری در استان همدان تحت حمایت سازمان تبلیغات اسلامی هستند، بیان کرد: برنامه‌های سوگواری نیز در این هیئات در همدان برگزار می‌شود.

وی همچنین از ختم قرآن هیئت خواهران در همدان خبر داد و گفت: حدود 5 هزار ختم قرآن به روح امام خمینی (ره) در همدان انجام می‌گیرد، ضمن اینکه فضا سازی محیطی نیز در سازمان تبلیغات انجام می‌شود.

دسته عزاداری ارتحال امام خمینی 14 خرداد در همدان برگزار می‌شود

در ادامه این جلسه نماینده معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار نفر سهمیه اعزام به مرقد امام خمینی در همدان داشتیم اما امسال سهمیه ابلاغی حدود 8 هزار نفر بود که این کاهش به دلیل برقراری نظم و انضباط و مسقف شدن محیط بوده است که فضای کمتری به صورت مسقف وجود دارد.

مسعود طهرانی بیان کرد: با سازمان اتوبوسرانی و شرکت جوان سیر برای اعزام زائران برنامه‌ریزی شده ضمن اینکه فضاسازی محیطی و پخش تصاویر از طریق تلویزیون‌های شهری در دستور کار قرار دارد.

طهرانی تصریح کرد: هادیان سیاسی و طلاب در اتوبوس‌های زائران حضور دارند تا در زمینه تبیین افکار و اندیشه‌های امام راحل و ابعاد شخصیتی ایشان مطالبی را جهت بصیرت افزایی ارائه کنند، ضمن یانکه به این مناسبت تئاتر خیابانی در همدان نیز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دسته عزاداری به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام در همدان خبر داد و افزود: دسته عزاداری ساعت 10 روز 14 خردادماه از کانون جوانان بسیج همدان به سمت میدان امام و در نهایت به سمت حسینیه امام حرکت می‌کنند.

..........................................

۲۲مدرسه استان همدان میزبان برگزاری طرح امین

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان از برگزاری طرح امین توسط حوزه‌ عملیه در ۲۲ مدرسه استان همدان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان گفت: طرح امین توسط حوزه‌ عملیه در ۲۲ مدرسه استان همدان برگزار می‌شود که در سال‌تحصیلی جدید به ۱۰۰ مدرسه می‌رسد.

به گزارش تسنیم ، حسن آقا یوسفی در گردهمایی مدیران و روحانیون مدارس طرح امین که با حضور در مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های عملیه کشور اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مثبت به مدیریت مدرسه و ارتقای توانمندی مربیان طرح امین دو رکن اساسی برای تحقق اهداف همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های عملیه است.

وی افزود: اکثر خانواده‌ها در زمینه آشنایی فرزندان آنها باید مسائل اعتقادی و مذهبی کم توجهی دارند بر این اساس باید میزان آگاهی دانش‌آموزان را از طریق رسانه‌ها، خانواده‌ها و آموزش و پرورش افزایش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان با بیان اینکه در جامعه نگرش‌ها تبدیل به معرفت و اعتقادات تبدیل به هنجارها می‌شود، تصریح کرد: در نظام آموزشی تنها به حوزه آموزشی و یادگیری توجه شده است و از حوزه تربیتی و سطح عملکردی غافل شده‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در بخش تربیتی مورد غفلت واقع شده حوزه گفتمان‌ها است در این راستا باید برگزاری گفتمان‌های دینی، اخلاقی و سیاسی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی بیان کرد: برای تحقق اهداف تربیتی و معرفتی باید افرادی را تحت آموزش قرار دهیم و روش گفتمان، افزایش سطح پذیرش، قدرت پذیرش صحبت‌ها و نظرات مخالف را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا در آینده با ورود به جامعه از مهارت لازم بهره‌مند باشند.

وی افزود: باید با تقویت شورای معلمان و شورای دانش‌آموزی به عنوان ظرفیت‌های اثربخش در آموزش و پرورش، طرح امین را پایدارتر در مدارس اجرا کنیم و به دانش‌آموزان اجازه تمرین و تکرار اشتباه را بدهیم تا مسیر درست را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان با بیان اینکه باید به جنبه غیررسمی تربیت توجه شود، عنوان کرد: وظیفه مربیان پرورشی در سند تحول بنیادین رصد مسائل تربیتی و پرروشی است و باید در این مسیر از تمام توان و استعدادهای موجود در دانش‌آموزان بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس استان با مشارکت حوزه‌ عملیه اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در 13 مدرسه روزانه و 9 مدرسه شبانه اجرا می‌شود که در سال تحصیلی جدید به 100 مورد می‌رسد.

یوسفی تأکید کرد: طرح امین زمینه تقویت وحدت بین حوزه و مدرسه می‌شود و تحقق اتمام اهداف ترسیم شده در طرح امین نیازمند هم‌افزایی در همکاری است تا از حداکثر ظرفیت حوزه‌های عملیه برای پیشبرد برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان استفاده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار