به گفته معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان، در حال حاضر در آموزش و پرورش بر روی فلسفه علمی ارزشیابی توصیفی، کار پژوهشی خوبی در حال انجام است تا بتوانیم نتایج مطلوب این تحقیقات را منتشر کرده و معلمان را بیشتر و بهتر با این شیوه آشنا کنیم.
کد خبر: ۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 26 May 2015

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش بر روی فلسفه علمی ارزشیابی توصیفی کار پژوهشی خوبی در حال انجام است تا اهمیت آن را منعکس کنیم.

به گزارش فارس؛ بهروز مهری طرح ارزشیابی توصیفی را یک طرح کاملاً علمی دانست و اظهار کرد: این طرح دارای پشتوانه علمی و کارشناسی بالایی بوده و یکی از مزایای مهم آن راهنمایی معلمان در کلاس درس است.

وی با بیان اینکه در این طرح بر مهارت‌های عاطفی، مهارتی و شناختی تأکید شده است، گفت: امتحانات توصیفی تمام ابعاد آموزش و پرورش را در حوزه یادگیری در بر می‌گیرد.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: چارچوب ارزشیابی توصیفی بر اساس اهداف آموزشی در کلاس تعیین می‌شود که این به نفع معلم و دانش‌آموز است.

وی یکی از ایرادات کار را نبود متولی خاصی در آموزش و پرورش برای هدایت و نظارت دانست و افزود: ما در این زمینه خلأ داریم یعنی اداره امتحانات، کارشناس ویژه‌ای در حوزه سنجش و ارزشیابی ندارد.

مهری افزود: برگزاری امتحانات به شکل توصیفی یک روش مطلوب است که روی آن کار نشده اما اگر روی آن کار کارشناسی انجام شود نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در ارزشیابی توصیفی معلم به کارکرد دانش‌آموز در طول سال تحصیلی توجه می‌کند و بر اساس فعالیت آن ارزشیابی ارائه می‌شود.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان گفت: طرح ارزشیابی زمانی می‌تواند موفق باشد که معلم و مدیر از فلسفه وجودی این نوع آموزش آگاهی کامل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش بر روی فلسفه علمی ارزشیابی توصیفی، کار پژوهشی خوبی در حال انجام است تا بتوانیم نتایج مطلوب این تحقیقات را منتشر کرده و معلمان را بیشتر و بهتر با این شیوه آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار