مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با خون شهید معامله کردن تجارتی بس اسف‌بار بوده و چقدر بد است کسی از نام شهید سوءاستفاده کند.
کد خبر: ۳۹۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 07 March 2017
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برگزاری هر برنامه‌ای به منظور زنده نگهداشتن یاد شهدا، به مفهوم جریان پیدا کردن زندگی در تمامی ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه است.

به گزارش ایسنا، مصطفی خزاعی در کنگره دانش‌آموزان شهید استان همدان، ضمن گرامیداشت یادوخاطر امام(ره) و شهدا، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در شهرستان‌های مختلف خود موجب زنده نگهداشتن یاد شهید و آرمان‌های الهی آنها است.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن هر موجودی مرگ را تجربه خواهد کرد اما شهادت فنا شدنی برای بقاست چرا که شهدا همواره در نزد پروردگار خود زنده هستند و روزی می‌خورند.

خزاعی با بیان اینکه انتخاب آگاهانه این مسیر پرخطر و انتخاب برای رضای خدا موجب ماندگاری و باارزش شدن این عمل شهدا شده است، افزود: در شهادت شهید فروشنده و خریدار خداست، بهای این معامله بهشت و مورد معامله جان انسان است.

وی ادامه داد: شهدا جان خود را که گرانقدرترین سرمایه هر انسانی است، در طبق اخلاص گذاشتند و خود را در معرض خطر قرار دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با خون شهید معامله کردن تجارتی بس اسف‌بار بوده و چقدر بد است کسی از نام شهید سوءاستفاده کند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهید به مفهوم زنده نگهداشتن اهداف شهداست، تأکید کرد: با برگزاری این یادواره‌ها و سایر فعالیت‌ها در این زمینه به شهدا نشان خواهیم داد همواره پیرو راه آنها هستیم و با وجود مشکلات فراوان پای اسلام و آرمان‌های الهی ایستاده‌ایم.

خزاعی یادآور شد: اینکه ما هویت، قابلیت‌ها و اعتماد خود را در دنیا حفظ کرده‌ایم همگی از شهدا به یادگار مانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با شهدا پیمان می‌بندیم بر راه استواری که از آنها باقیمانده، پایبند بوده و پاسدار خونشان در هر شرایطی باشیم.

به گزارش ایسنا؛ در خلال این برنامه از 16 جلد دلنوشته دانش‌آموزان استان همدان به شهدا رونمایی شد همچنین بیش از 7 هزار دانش‌آموز در تدوین این کتب شرکت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار