امام جمعه نهاوند از برگزاری مراسم عقد۱۳۰ زوج جوان در امامزاده محمد نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷ 25 May 2015
امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه ۱۳۰ زوج جوان مراسم عقد خود را به دور از تجملات در امامزاده محمد نهاوند برگزار کردند، گفت: ترویج ازدواج های آسان و کم هزینه در جامعه نوعی کمک به اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش  تسنیم ، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی نیا ، اظهار داشت: تاکنون توسط مجمع خیران ازدواج آسان در نهاوند بیش از 130 زوج جوان در یک اقدام بسیار خوب و پسندیده و به دور از تجملات و زرق و برق‌های رایج در مراسم عروسی‌ها در تالار و رستوران‌ها همراه با هزینه‌های سرسام آور مراسم عقد و آغاز زندگی مشترک خود را در امام زاده محمد برگزار کردند.

وی گفت: این مراسم به شکل خوبی و با آرامش خاصی در روز ولادت حضرت زهرا(س) عیدغدیر و سایر اعیاد مذهبی با مشارکت مردم و خیران در امام زاده محمد نهاوند برگزار شد که هزینه‌های زیادی در بر نداشت و این کار زوج‌های جوان نهاوندی خود نوعی کمک به اقتصاد مقاومتی و مخارج خانواده‌ها بود که مورد تقدیر همگان قرار گرفت.

مغیثی افزود: متاسفانه در بسیاری از مراسم های عقد و عروسی در سطح شهرستان برای چشم و هم چشمی هزینه‌های گزاف همراه با آلوده شده  عده‌ای به گناه انجام می‌شود و این در حالی است که شاید کسی در همسایگی همین زوج‌ها نتواند به علت هزینه زیاد ازدواج کند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: دین مبین اسلام مخالف شادی و ازدواج جوانان نیست بلکه آن‌را ترویج می‌کند ولی همین دین اسلام با اسراف تبذیر و آلوده شدن به گناه و اختلاط زن و مرد مخالف است امروز در بسیاری از عروسی‌ها باب گناه باز شده است که تمامی این‌ها از اثرات ماهواره‌ و تبلیغات غلط رواج زندگی به سبک غربی‌ها است.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: امروز زن در جوامع غربی و اروپایی به عنوان نماد مسائل جنسی، بی حجابی، بی هویتی، بی عفتی و ابزاری برای تبلیغات شرکت‌ها و موسسات تجاری و مالی است، درحالی‌که در اسلام زن مظهر صداقت و نجابت و عفت شناخته می‌شود که در کنار مرد پایه و اساس یک زندگی را تشکیل می‌دهد.

مغیثی افزود: بزرگترین رسالت مادران تربیت فرزندان متعهد و با ایمان برای آینده کشور است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از زنان کار بیرون از خانه و تفریح و راحتی خود را بر بچه دار شدن ترجیع می‌دهند و به دنبال اجرای وظیفه مادری و تربیت فرزندان سالم نیستند.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند خیران نهاوند برای کمک به اقتصاد مقاومتی در سال 93 تشکیل مجمع خیران ازدواج آسان بود که بیش از 300 میلیون تومان کمک نقدی و چندین باب مسکن و باغ و زمین زراعی به این کار اختصاص یافت.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار