به گفته رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان، شعبه 102 جزایی ملایر شکارچی یک سرخرگوش را به پرداخت 35 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
کد خبر: ۳۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 23 May 2015
رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شعبه 102 جزایی ملایر شکارچی یک سرخرگوش را به پرداخت 35 میلیون ریال جزای نقدی جریمه کرد.

به گزارش ایرنا؛ عزیز قیاسی افزود: یک شکارچی با حضور در منطقه حفاظت شده ملایر اقدام به شکار یک سر خرگوش کرده بود که توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از این شکارچی یک قبضه سلاح شکاری که مالکیت و مجوز آن مربوط به فرد دیگری است را کشف کردند.

وی تاکید کرد: طبق ماده 10 قانون شکار و صید، چنانچه فردی بدون دریافت پروانه اقدام به صید کند به جزای نقدی از 100 هزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک تا شش ماه محکوم می شود .

وی با ذکر اینکه شکار باید در فصول و زمان تعیین شده صورت گیرد اضافه کرد: در غیر اینصورت متخلفانی که اقدام به شکار و صید در مناطق ممنوع و یا خلاف محدودیت ها و ممنوعیت های تعیین شده کنند طبق قانون بین یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون ریال جریمه یا حبس از 91 روز تا شش ماه محکوم می شوند.

وی گفت: این فرد متخلف به واسطه استفاده از اسلحه فرد دیگری برای شکار و شکار بدون دریافت پروانه و در زمان تعیین شده به اشد مجازات محکوم شده و اسلحه وی نیز در حق دولت ضبط شد.

وی هشدار داد: گرچه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از قانون شکار حیوانات تخطی کرده و اقدام به شکار غیرمجاز گونه های حیات وحش می کنند ولی بدانند که ماموران یگان حفاظت به منظور حفظ و تامین امنیت حیات وحش به طور مستمر در حال پایش منطقه هستند.

منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر زیستگاه وحوشی همچون کل و بز ، قوچ و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، کفتار ، تشی و گورکن همچنین پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی است.

منطقه حفاظت شده 16 هزار هکتاری لشگردر در منطقه ای کوهستانی در شرق و جنوب شرق ملایر استان همدان واقع شده است. 

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار