مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه هرس درختان به صورت کارشناسی شده انجام شد، افزود: این امر با اساتید مختلف علوم باغبانی مطرح شده و با تأیید متخصصان این حوزه انجام شد.
کد خبر: ۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 21 May 2015

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان گفت: جوان‌سازی و جلوگیری از مرگ نارون‌ها موجب هرس درختان در این فصل از سال شد.

به گزارش فارس، ایرج عاشورلو ، در خصوص چرایی هرس سنگین درختان خیابان‌های همدان که منظر زشتی به این خیابان‌ها داده و باعث تعجب مردم شده است، اظهار کرد: هرس درختان بر اساس تصمیمات کارشناسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه درختان وسط خیابان‌ها و بلوارها نیاز به جوان‌سازی داشتند، این امر مستلزم این بود که هرس سنگینی انجام شود.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه یکی از دلایل هرس سنگین درختان به خاطر وجود بیماری مرگ نارون در درختان بود، بیان داشت: هر سال 10 درصد درختان وسط خیابان‌ها دچار مرگ نارون می‌شدند که البته امسال کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در سال اول هرس سنگین، موجب زشتی منظر درختان می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های بعد با رشد مجدد شاخ و برگ درختان این منظر زشت از بین رفته و منظر درختان به زیبایی سابق برمی‌گردد.

عاشورلو در پاسخ به اینکه هرس چرا در فصل پاییز انجام نشده است، اظهار کرد: سازمان، همواره هرس درختان را پاییزه انجام می‌داد اما با توجه به شرایطی که در زمستان به علت خنکی هوا داشتیم، این امر انجام نشد.

وی با بیان اینکه هرس درختان به صورت کارشناسی شده انجام شد، افزود: این امر با اساتید مختلف علوم باغبانی مطرح شده و با تأیید متخصصان این حوزه انجام شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار