به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در استان دو کلاس وجود دارد که یک معلم به یک دانش‌آموز درس می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 21 May 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از وجود دو کلاس یک شاگرده در استان همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا ، "حسین بهرامی‌نوید" اظهار کرد: در استان همدان دو کلاس وجود دارد که یک معلم به یک دانش‌آموز درس می‌دهد که این کلاس‌ها در شهرهای سامن و جوکار قرار دارند.

وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش سعی دارد حتی یک دانش‌آموز از تحصیل باز نماند و با تمامی توان این گونه کلاس‌ها را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین در استان 12 کلاس دو شاگرده در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین و کبودراهنگ، قهاوند، سامن، خزل و جوکار وجود دارد.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه قانون اجازه ادغام کلاس‌های کم‌جمعیت در روستاها در مقطع ابتدایی را نمی‌دهد، گفت: دانش‌آموزان دوره ابتدایی کوچک هستند بنابراین نباید مسافتی که آنها برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند، زیاد باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در سال‌تحصیلی آینده برای بهینه‌سازی انرژی معلمان، سه روز از هفته را در یک روستا و سه روز باقی‌مانده را در روستایی دیگر باشند اما این برنامه تاکنون قطعی نشده است.

بهرامی‌نوید تاکید کرد: در صورتی‌که معلمی سه روز از هفته را در یک روستا باشد مدت زمان بیشتری برای انتقال مفهوم دروس به دانش‌آموز نیاز دارد بنابراین حق‌التدریس ساعات اضافی به او پرداخت می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان دوره راهنمایی روستامرکز دارند و برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان همه روستاهای هم‌جوار در روستای مشخص جمع می‌شوند و ادامه تحصیل می‌دهند.

بهرامی‌نوید ادامه داد: وجود مدارس شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان دوره راهنمایی و متوسطه تدارک دیده شده اما دانش‌آموزان دوره ابتدایی به علت اقتضای سنی خود شرایط استفاده از این امکانات را ندارند.

وی به وجود تراکم نامنظم جمعیت در نقاط مختلف استان همدان اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق شاهد وجود تعداد زیادی دانش‌آموز هستیم در حالیکه در منطقه‌ای دیگر این گونه نیست و باید برای ایجاد تعادل برنامه‌ریزی راهگشا داشته باشیم.

بهرامی‌نوید گفت: استاندارد تعداد معلم به شاگرد در همدان وجود دارد اما عدم تعادل جمعیت در نقاط مختلف مشکلاتی را ایجاد کرده به گونه‌ای که در مدرسه‌ای یک شاگرد وجود دارد در حالیکه در مدرسه دیگر این گونه نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار