رئیس حفاظت محیط زیست ملایر گفت: سال‌های اخیر با اقدامات و اخطارهای انجام شده توسط محیط زیست شهرستان این آلاینده‌ها به حداقل رسیده است.
کد خبر: ۳۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 18 May 2015

رئیس حفاظت محیط زیست ملایر گفت: براساس آنالیزهای انجام شده آلودگی واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان کمتر از گذشته شده است.

به گزارش فارس ، سیروس عزیزی با اشاره به اقدامات محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات و منابع بزرگ آلودگی هوا واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه ملایر دارای واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری است، گفت: تعدادی از این واحدها باعث آلودگی هوا و محیط زیست می‌شوند.

رئیس محیط زیست ملایر مهمترین واحدهای آلاینده ملایر را واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان عنوان کرد و افزود: این واحدها باعث آلودگی هوا می‌شوند و واحدهای کشمش پاک‌کنی با پساب خود محیط زیست را آلوده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر با اقدامات و اخطارهای انجام شده توسط محیط زیست شهرستان این آلاینده‌ها به حداقل رسیده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعدادی از واحدهای سیلیس‌کوبی ازندریان به‌خاطر آلودگی پلمب شد.

عزیزی اظهار کرد: با پیگیری‌های محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه این واحدها ملزم به نصب فیلتر کنترل آلودگی هوا شدند که بر اساس آنالیزهای انجام شده این موارد به حداقل رسیده است.

وی افزود: بازدیدها و اقدامات کارشناسان محیط زیست از واحدهای صنعتی و تولیدی ملایر در حال انجام است که با اخطارهای واحدهای آلاینده، آلودگی محیط زیست در این شهرستان به حداقل کاهش پیدا کرده است.

این مسئول یکی از معضلات آلودگی محیط زیست را زباله‌های روستایی برشمرد و گفت: در حال حاضر دفن زباله در روستاها منطبق با اصول بهداشتی انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: نبود مکان مناسب، دفن ناصحیح و نبود اصول بهداشتی از مسائلی بوده که باعث بروز مشکلات و بیماری‌ها در این مناطق شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه در این زمینه مدیریت درستی وجود ندارد گفت: وجود اجسام سبک در بین زباله‌ها باعث پراکندگی و پخش آنها در زمین‌های کشاورزی و محیط‌ اطراف شده که علاوه بر ایجاد بیماری برای حیوانات، باعث آلودگی آب رودخانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل جلساتی با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم برای جمع‌آوری زباله‌ها در بین مردم روستاها انجام شود.

رئیس محیط زیست ملایر با بیان اینکه در این زمینه نیاز است تا آموزش‌های لازم از قبیل جدا کردن زباله‌های قابل بازیافت به روستاییان داده شود، یادآور شد: باید محل دفن زباله از نظر عمق و مساحت دارای استاندارد لازم باشد تا خطرات آن برای محیط زیست کمتر شود.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده لشگردر یکی از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این منطقه با 16 هزار هکتار وسعت و برخورداری از آب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی زیستگاه مناسبی برای جانوران و پرندگان است.

عزیزی گفت: در حال حاضر 266 گونه گیاهی از 148 جنس و 43 خانواده، 18 گونه پستاندار از 11 خانواده و پنج راسته و 75 گونه پرنده از 23 خانواده و هفت راسته در این منطقه زیست دارند.

رئیس محیط زیست ملایر خاطرنشان کرد: امسال نیز با یک مورد شکار غیر قانونی در این منطقه برخورد شده و با توجه به گشت و کنترل کامل در این منطقه، با هر نوع تخلف به شدت برخورد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار