رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان از دستگیری و جریمه نقدی شکارچی یک راس قوچ وحشی در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 17 May 2015

رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شعبه 101 جزایی نهاوند شکارچی یک راس قوچ وحشی را به پرداخت 36 میلیون ریال جزای نقدی جریمه کرد.

به گزارش ایرنا؛ عزیز قیاسی افزود: اواخر سال گذشته یک شکارچی اقدام به شکار یک راس قوچ کرده بود که این فرد متخلف توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست نهاوند دستگیر شد.

وی اضافه کرد: این شکارچی متخلف طبق حکم قضایی و حسب ماده 12 قانون شکار و صید به پرداخت 18 میلیون ریال جریمه در حق دولت و 18 میلیون ریال در حق محیط زیست به واسطه وارد کردن ضرر و زیان به حیات وحش محکوم شد.

وی اظهار کرد: منطقه حفاظت شده ملوسان شهرستان نهاوند دارای 253 گونه از پنج رده جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، دو زیستان و گونه های مختلف ماهی است.

وی با ذکر اینکه کل و بز، قوچ و میش از عمده پستانداران این منطقه هستند اظهار داشت: گراز ، سمور ، رودک ، گرگ ، شغال، روباه ، تشی، خرگوش و گفتار از دیگر پستانداران موجود در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند هستند.

وی افعی زنجانی، کورمار، گرزه مار، لاک پشت مهمیزاد، لاک پشت برکه ای خزری، سوسمارهای خانواده آگما و گکو را از جمله خزندگان منطقه حفاظت شده ملوسان برشمرد.

منطقه حفاظت شده ملوسان شهرستان نهاوند با وسعت 9 هزار و 500 هکتار در 24 کیلومتری شهرستان نهاوند قرار دارد و این منطقه دارای قله های مرتفع از جمله کوه شادمانه با ارتفاع دو هزار و 900 متر از سطح دریا است که این کوه با داشتن دره ها و پناهگاه های فراوان در مرکز منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند قرار دارد.

منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند در سال 73 به عنوان منطقه شکار ممنوع و از سال 89 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار