کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه همدان با بیان اینکه توجه به حفظ قرآن باید بیشتر در خانواده‌ها رواج یابد، افزود: در این صورت فرزندان ما همواره با آیات الهی همنشین خواهند بود و در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن بیمه خواهند شد.
کد خبر: ۳۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 10 May 2015
کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه همدان گفت: تربیت قرآنی باعث حفظ جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی می‌شود.  

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حکیمی در سخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه همدان به تشریح گزارشی از روند ششمین دوره مسابقات قرآنی سراسری طلاب و فضلا به میزبانی همدان پرداخت.  

 وی با بیان اینکه حفظ قرآن دارای فضیلت بسیاری است و در احادیث نسبت به این امر تأکید زیادی شده، افزود: در روایات آمده هر فردی به میزان آیه‌ای که حفظ کرده به او خطاب می‌شود که از درجات بالا بهره‌مند شود.

   کارشناس امور قرآنی حوزه علمیه همدان با بیان اینکه این روزها، وجود حافظان و فعالان قرآنی حوزه‌های علمیه سراسر کشور فضای همدان را نورانی کرده‌ است، تصریح کرد: در این میان باید از میهمان‌نوازی مسئولان استان و شهرستان صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.  

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، تأکیدات بسیاری بر حفظ  قرآن توسط جوانان و نوجوانان دارند، ادامه داد: ایشان تأکید می‌کنند حفظ قرآن مقدمه عمل به آیات قرآنی و زمینه‌ساز تحقق آن در جامعه اسلامی است.  

 حکیمی خاطرنشان کرد: جوانان ما وقتی در ابعاد دینی، اخلاقی و اعتقادی رشد می‌کنند که کلام خدا را در درون خود زینت ببخشند.

   وی با تأکید بر اینکه تعبیر بلند رهبری این است که حفظ قرآن از بالاترین ثروت‌های معنوی است، گفت: سرمایه فقط مادیات نیست، افرادی که قرآن را از حفظ کرده و به آن عمل می‌کنند از ثروت بالای معنوی برخوردار هستند.  

 کارشناس امور قرآنی با تأکید بر اینکه قرآن ذخیره مادام‌العمر کسانی است که این کلام آسمانی را حفظ می‌کنند، اظهار کرد: امید است حضور قاریان و حافظان، باعث شود در این شهرستان حافظان بسیاری از قرآن تربیت کنیم.

   وی با بیان اینکه توجه به حفظ قرآن باید بیشتر در خانواده‌ها رواج یابد، افزود: در این صورت فرزندان ما همواره با آیات الهی همنشین خواهند بود و در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن بیمه خواهند شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار