به گفته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی طرح و لایحه‎ای در مجلس برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری تهیه شده است.
کد خبر: ۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 07 May 2015
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح و لایحه‎ای در مجلس برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری تهیه شده است.

به گزارش تسنیم ، امیر خجسته در همایش شوراهای اسلامی شهرستان همدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی مهد دموکراسی و مردم سالاری دینی است و نمونه این موضوع ایجاد شوراهای شهر و روستا، شورایاران و شوراهای محلات است.

وی افزود: در قانون اساسی 9 اصل مربوط به شوراهای شهر و روستا است و باید با اصلاح قوانین موجود شوراهای شهر و روستای در جایگاه واقعی خود نهادینه شوند در این راستا در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر احیای شوراها توجه ویژه‌ای شده ‌و آسیب‌شناسی از روند عملکرد شوراها انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با بیان اینکه قوانین نباید دکوری باشند، تصریح کرد: پارلمان‎های محلی و شورای شهر نباید شورای شهرداری باشند و دخالت آنها در امور شهردار خلاف قانون است.

وی گفت: پارلمان‎های شهری باید قوانینی را متناسب با نیازهای شهر تصویب و مدیریت یکپارچه شهری را عملی کنند، در این راستا طرح و لایحه‎ای برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری تهیه شده است.

خجسته با اشاره به استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس بیان کرد: استانی شدن، نمایندگان را از مسائل جزئی و حاشیه‎ای دور می‌کند و زمینه را برای رسیدگی و نظارت بر اجرای قوانین موجود در کشور فراهم می‎کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید مصلحت نظام و مردم را برای اجرای امور مدنظر قرار دهند، افزود: اگر مجلس بر عملکرد 20 دستگاه کشور نظارت کند آنها نیز به نحو احسن کار خود را انجام می‎دهند.

خجسته اظهار داشت: در کمیسیون شوراهای مجلس با ارائه طرح ویژه وضعیت دهیاری‌ها تعیین تکلیف می‎شود و شوراهای شهر و روستا نیز باید تقویت شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای استان همدان در اولویت‌ قرار گرفته که در این راستا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌ برای توسعه استان جذب شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار