فرماندار همدان با به صدا در آوردن زنگ خطر بی آبی گفت: مصرف آب در استان همدان بالاتر از حد استاندارد است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید خطر کم‌آبی را به مردم گوشزد کنند.
کد خبر: ۳۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 07 May 2015
فرماندار همدان گفت: مصرف آب در استان همدان بالاتر از حد استاندارد است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید خطر کم‌آبی را به گوش مردم برسانند.

 به گزارش فارس ، علی تعالی در همایش شوراهای اسلامی شهرستان همدان اظهار کرد: کم‌آبی این روزها یکی از معضل‌هایی است که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند و قطعاً شوراهای اسلامی در حل این معضل می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه معضل کم‌آبی و خشکسالی هم اکنون در دو بخش مدیریت می‌شود، بیان کرد: مدیریت تامین آب و مدیریت مصرف آب در رفع معضل کم‌آبی باید با دقت و برنامه‌ریزی کارشناسی انجام شود.

فرماندار شهرستان همدان جمع‌آوری آب‌های سطحی و حفر چاه را از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت مدیریت تأمین آب عنوان کرد و افزود: بحث انتقال آب از سد تالوار به همدان از برنامه‌های بلندمدت مدیریت مصرف آب است. 

وی با بیان اینکه در مدیریت مصرف آب نیازمند کمک شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون مصرف آب به لحاظ استاندارد در استان بسیار بالا است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید خطر کم‌آبی را به گوش مردم برسانند.

 تعالی با تاکید بر اینکه وضعیت کم‌آبی دیگر اجازه کشاورزی محصولات پرآب‌بر را نمی‌دهد، گفت: اکنون به واسطه قرار گرفتن در وضعیت کم‌آبی و خشکسالی کشاورزان نمی‌توانند از شیوه‌های آبیاری غرقابی استفاده کنند.

 وی معضل بیکاری را دیگر اولویت مدیریت استان عنوان کرد و افزود: ایجاد کارگاه‌های کوچک در روستاها شروع شده و این مهم قطعاً به وضعیت اشتغال کمک خواهد کرد.

فرماندار شهرستان همدان راه‌اندازی پرورش قارچ و پرورش ماکیان در روستاها را از جمله اتفاقات مهم در راستای اشتغالزایی برشمرد و تصریح کرد: با همکاری شوراهای اسلامی در ایجاد کارگاه‌های کوچک و توسعه صنایع کوچک می‌توان شاهد پایداری اشتغال در روستاها بود. 

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در دستور کار شوراهای اسلامی و دهیاران قرار دارد و می‌توان از این مهم نهایت استفاده را در خصوص توسعه و آبادانی روستا به کار گرفت.

 تعالی با ابراز رضایت از عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان همدان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی داشتند و نمره خوبی نیز گرفته‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار