فرماندار رزن گفت: سال گذشته همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان همدان برگزار شد و جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان نتیجه این همایش بود که سهم شهرستان رزن ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 25 April 2015

فرماندار رزن گفت: سال گذشته همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان همدان برگزار شد و جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان نتیجه این همایش بود که سهم شهرستان رزن ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تسنیم ، فتحعلی حسینی در آیین کلنگ زنی نخستین طرح‌های تولیدی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری سال گذشته همدان در سالن اندیشه شهرستان رزن اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان رزن مجموعه سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) برای سرمایه‌گذاری در رزن اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه کشاورزی و معدنی شاهد تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در شهرستان رزن هستنیم، از این رو سرمایهگذارانی از کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری در بخش معدنی رزن ابراز تمایل کرده‌اند.

حسینی تصریح کرد: سال گذشته همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان همدان برگزار شده و جذب ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان نتیجه این همایش بود که سهم شهرستان رزن ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و امروز برای ۳۱۰ میلیارد تومان از این طرح‌ها موافقت اصولی صادر شده است.

فرماندار رزن با اعلام اینکه شهرستان رزن دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است، تاکید کرد: رزن خاستگاه علما و بزرگان بوده و از نظر فرهنگی رتبه اول قبولی کنکور را در چهار سال گذشته در استان همدان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از جمعیت کشور جوان است، بیان کرد: ۲۵ درصد از جمعیت استان همدان جوان بوده که جمعیت جوان شهرستان رزن ۲۷ درصد است که از میانگین استانی بالاتر است.

حسینی نزدیکی به پایتخت و همسایگی با استان‌های صنعتی کشور را از دیگر پتانسیل‌های رزن اعلام کرد و گفت: رزن شهرستان توسعه‌نیافته بوده و و کسانی که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند مشمول ۴ درصد تخفیف سود تسهیلات بانکی و معافیت ۱۰ ساله در زمینه پرداخت مالیات میشود.

فرماندار رزن با اشاره به اینکه شهرستان رزن دارای معادن بسیاری است، گفت: رزن ۶.۶ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که کمتر از یک درصد جرایم در این شهرستان رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه سالانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان همدان تولید میشود، عنوان کرد: ۱۷ درصد از این میزان محصولات کشاورزی در شهرستان رزن تولید میشود، همچنین رزن در زمینه تولید رازیانه رتبه نخست و در تولید سیب زمینی و گندم رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه یکی از مولفه‌های اصلی برای توسعه پایدار، آب است، اظهار داشت: شهرستان رزن در شمال استان وضعیت مناسبی در بحث آب دارد و اقداماتی نیز برای بهبود این وضعیت انجام شده است.

حسینی با اعلام اینکه ۶۳۷ حلقه چاه غیرمجاز سال گذشته در استان همدان مسدود شد، افزود: از این تعداد ۱۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شده و با این تعداد انسداد نزدیک به ۴۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

به گزارش تسنیم، عصر امروز عملیات اجرایی سه طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شهرستان رزن آغاز شده و پس از بهره‌برداری برای ۲۹۸ منفر اشتغالزایی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار