فرماندار تویسرکان خواستار ورود قوی تر و فعالانه تر تعاونی پشتیبانی بازنشستگان نیروهای مسلح به پیشبرد طرح ساخت کشتارگاه تویسرکان شد.
کد خبر: ۲۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 22 April 2015

فرماندار تویسرکان از ایجاد کندی و نبود تحرکات لازم اجرایی در روند ساخت کشتارگاه جدید این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا ؛ مهرداد موسوی در نشست هم اندیشی با مدیر کل اداره دامپزشکی استان همدان افزود: مسوولان بالادستی متولی در زمینه ساخت این کشتارگاه و مجموعه فرمانداری شهرستان قول لازم در زمینه شتاب در روند اعطای مجوزهای ساخت و تعدیل هزینه های مربوط به این حوزه را به سرمایه گذاران کشتارگاه جدید داده اند اما شاهد عدم پیگیری های مامور مربوطه توسط مجریان طرح احساس می شود.

وی اضافه کرد: قول مسوولان به این معنی نیست که اصول بهداشتی، زیست محیطی و حریم های قانونی بهداشتی در اجرای این طرح رعایت نشود در حالی که در رویکرد اجرایی تعاونی بازنشستگان نیروهای مسلح به عنوان سرمایه گذار این بخش جدیت و پیگیری مستمر دیده نمی شود.

موسوی خواستار ورود قوی تر و فعالانه تر تعاونی پشتیبانی بازنشستگان نیروهای مسلح به پیشبرد این طرح شد و ادامه داد: اکنون مجموعه دستگاه های اجرایی محیط زیست، راه و شهر سازی و دامپزشکی از عملکرد این تعاونی به عنوان سرمایه گذار طرح ناراضی هستند.

وی متذکر شد: در سالی که با درایت از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گرفته باید با نگاهی فرابخشی به دنبال حل مشکلات موجود بر سر راه دست یابی به توسعه پایدار در همه بخش های مختلف باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: مقرر شده در سال جاری اعتبارات تخصیصی به دستگاه های اجرایی از محل ماده 180 قانون دو برابر شود که برای پیشبرد امور اجرایی مربوط به دامپزشکی توجه مناسبی به این حوزه خواهد شد.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان همدان نیز گفت: کشتارگاه فعلی شهرستان تویسرکان به لحاظ بهداشتی در شان این شهرستان نیست و با وجود همکاری هایی که با تعاونی بازنشستگان نیروهای مسلح برای پیشبرد طرح ساخت کشتارگاه جدید به عمل آمده شاهد تحرکات اجرایی مثبتی در این بخش نیستیم.

محمود رضا سلیمی افزود: این در حالی است که مسوولان بالادستی مرتبط با این طرح قول همکاری لازم به سرمایه گذاران این بخش را داده اند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با برخورداری از طبیعتی بکر و جذاب در 90 کیلومتری شهر همدان است که کشتارگاه دام کنونی آن به دلیل واقع شدن در منطقه مسکونی، مشکلاتی را به لحاظ بهداشتی برای ساکنان ایجاد کرده است.

نیاز به ساخت یک کشتارگاه مجهز و جدید در شهرستان به خوبی احساس می شود که این امر با استقبال مسوولان وزارت بهداشت و درمان و مجموعه فرمانداری و مسوولان شهرستان مواجه شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار