رئیس اداره بهزیستی نهاوند از پرادخت ۵۵ فقره وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در نهاوند طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 18 July 2016
رئیس اداره بهزیستی نهاوند از پرادخت ۵۵ فقره وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در نهاوند طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، داریوش سلگی ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بهبودیافتگان مواد مخدر شهرستان نهاوند، گفت: سال گذشته ۵۵ فقره وام اشتغال به ارزش ۴۹۵ میلیون تومان به بهبودیافتگان اعتیاد در نهاوند پرداخت‌شده است.

وی افزود: وام‌های اشتغال برای بهبودیافتگان بین ۹ تا ۱۵ میلیون تومان است و متقاضیان دریافت وام باید مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

سلگی بابیان اینکه در حال حاضر هشت کمپ ترک اعتیاد در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند که از این تعداد هفت کمپ مربوط به آقایان و یک کمپ مربوط به بانوان است، گفت: در سال جاری برنامه ایجاد استانداردهای جدید برای کمپ‌های ترک اعتیاد در نظر گرفته‌شده است که به همین سبب کمپ‌های ترک اعتیاد باید به روانشناس و پزشک مجهز شوند و خدمات مشاوره برای کمپ‌ها از ضروری است.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند ابراز امیدواری کرد که با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کلاس‌های مهارت‌های زندگی و کسب‌وکار برای متقاضیان وام اشتغال برگزار شود.

سلگی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با همکاری اداره بهزیستی و فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند ۹۰ دوره آموزشی و مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد نهاوند برگزار شد.

وی افزود: عدم توانایی پرداخت هزینه‌های حداقلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و عدم همسان بودن میزان سواد بیماران اعتیاد در کمپ‌ها  از مشکلات این طرح  هست که امیدواریم با همکاری فنی و حرفه‌ای و مسئولان هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نشود و این آموزش‌ها به‌صورت رایگان برای بهبودیافتگان برگزار شود.

سلگی بابیان اینکه در سال گذشته نیز ۱۱ میلیون تومان یاری برگ در راستای متادون تراپی برای ۲۲۰ معتاد به کمپ‌ها پرداخت‌شده است، گفت: اداره بهزیستی نهاوند امسال در نظر دارد کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد را در مدارس، دانشگاه‌ها و محلات برگزار کند و در سال نیز دو همایش برای بهبودیافتگان برگزار می‌شود و بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد به‌طور منظم توسط اداره بهزیستی انجام می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار