معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان گفت: ۲۴ درصد وقوع سرقت‌ها و ۵۰ درصد جرائم زندانیان همدان ارتباط مستقیمی با مواد مخدر دارد.
کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 21 April 2015

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان پیشگیری از وقوع جرم در حوزه مواد مخدر را از اولویتهای نخست دادگستری استان دانست و افزود: ۲۴ درصد وقوع سرقت‌ها و ۵۰ درصد جرائم زندانیان همدان ارتباط مستقیمی با مواد مخدر دارد.

به گزارش تسنیم؛ علی ترکاشوند در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم در حوزه مواد مخدر از اولویتهای نخست دادگستری همدان است چرا که ۲۴ درصد وقوع سرقت‌ها و ۵۰ درصد جرائم زندانیان همدان ارتباط مستقیمی با مواد مخدر دارد.

وی افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید برنامههای پیشگیری با حضور کارشناسان و قضات دادگستری همدان در تمام ادارات، دانشگاهها، مراکز علمی و جامعه هدف برگزار شود.

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان تصریح کرد: استان همدان در بحث برخورد و مقابله با قاچاقچیان کلان و خرد مواد مخدر عملکرد خوبی را داشته است و همچنین دادگستری در برخورد حداکثری با قاچاقچیان مواد مخدر طبق چارچوب قانون عمل میکند و به هیچ وجه مماشات نمیکند.

وی استان همدان را برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر بسیار نا امن دانست و گفت: برای بررسی و رسیدگی به پرونده‌های حوزه مواد مخدر شعب تخصصی در دادگستری همدان تشکیل شده است و در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها اطاله دادرسی نداریم و به سرعت انجام می‌شود.

ترکاشوند عنوان کرد: طبق قانون قاچاقچیان مواد مخدر میتوانند از آزادی مشروط و مرخصی استفاده کنند اما برای افراد حبس ابد و قاچاقچیان سنگین محدودیت قانونی قائل می‌شویم و اجرای احکام قضائی قطعی شده نیز در اولویت قرار دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز اظهار داشت: مجموعه اعتبارات فرهنگی شهرداری همدان در سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که طبق قانون ۱۰ درصد از این میزان اعتبار معادل ۶۸۰ میلیون تومان به حوزه آسیبهای اجتماعی اختصاص داده شده است.

محمدرضا بیاناتی افزود: ۶ دفتر مشاوره سلامت و آسیبهای اجتماعی در همدان افتتاح شده است که با بکارگیری ۱۲ نفر نیروی متخصص در حوزه مشاوره در این دفاتر تاکنون ۵۰ هزار نفر ساعت خدمات ارائه شده است.

وی گفت: برپایی پنج نمایشگاه مرتبط با آسیبهای اجتماعی، برگزاری ۴۷ کارگاه مهارت‌های زندگی در محلات با حضور یک‌هزار و ۷۰۰ نفر، ساماندهی ۹۲ تیم ورزشی در محلات آسیب‌پذیر و برگزاری ۵۱ دوره مسابقات ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری اولیه و مهارت‌های زندگی با حضور ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر و هفت کارگاه آموزشی ویژه کارکنان ادارت با حضور ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند افزود: افراد آسیبپذیر در حوزه مواد مخدر عموما در مناطق حاشیه شهرها ساکن هستند بر این

اساس برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده به مظنور مهار اعتیاد در دستور کار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار