رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: در راستای نیاز کشاورزان برای استفاده از پساب فاضلاب در امر کشاورزی، 14 حلقه چاه آب شرب از کشاورزان گرفته و پساب در اختیار آنها قرار گرفت.
کد خبر: ۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳ 18 April 2015
رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: در راستای نیاز کشاورزان برای استفاده از پساب فاضلاب در امر کشاورزی، 14 حلقه چاه آب شرب از کشاورزان گرفته و پساب در اختیار آنها قرار گرفت.

به گزارش فارس ، حسین آذرتکین درهمایش آموزش مدیریت مصرف وی‍ژه معلمان آموزش و پرورش با موضوع «رعایت الگوی مصرف» اظهار کرد: باید مدیریت بهینه مصرف را همواره در دستور کار خود داشته باشیم تا بتوانیم بحران را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه معلمان بیشترین تأثیر را بر روی دانش‌آموز دارند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموز رعایت برخی نکات الگوی مصرف را از مدرسه بیاموزد، در خانواده نیز تأثیر خود را بر اعضای خانواده خواهد داشت.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با اشاره به اینکه 104 حلقه چاه در تأمین آب شهر وجود دارد، بیان داشت: دو سد خاکی و یک سد بتنی نیز در سه باب تصفیه‌خانه، آب مصرفی شهروندان را تأمین، تصفیه و وارد شبکه توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی 167 نفر در بخش استحصال و تصفیه آب همدان یادآور شد: 780 لیتر در ثانیه آب استحصال و تصفیه شده و به شهروندان ارائه می‌شود.

آذرتکین بیان داشت: 420 کیلومتر خط انتقال و 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به شهرهای مختلف همدان را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اهمیت مصرف بهینه آب در بخش خانگی و غیر خانگی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده هر لیتر آب برای هر نفر 750 تا 800 تومان است در حالی که تنها 250 تومان از مشترک دریافت می‌شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با بیان اینکه با وجود حجم عظیم آب تنها دو درصد شیرین است، افزود: 90 درصد آب‌های شیرین در قطب‌های شمال و جنوب بوده و تنها 0.3 درصد قابل دسترسی و استفاده است.

وی متوسط بارندگی در همدان را 255 میلی‌متر دانست و گفت: 93 درصد آب در کشور در مصارف کشاورزی، پنج درصد در شرب و دو درصد در صنعت مصرف می‌شود.

آذرتکین تأکید کرد: در 10 سال اخیر شرکت آب و فاضلاب با ایجاد تصفیه‌خانه‌های آب برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و استفاده از منابع آب، اقدام به جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن کرد.

وی با بیان اینکه 350 تا 500 لیتر در ثانیه فاضلاب وارد تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شود، افزود: براین اساس در راستای نیاز کشاورزان به این پساب، 14 حلقه چاه آب شرب از کشاورزان گرفته و پساب در اختیار آنها قرار گرفت.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان ضمن تأکید بر کاهش سرانه مصرف آب اظهار کرد: معلمان و مربیان ضمن اثرگذاری در مصرف آب از سوی دانش‌آموزان باید فرهنگ مصرف بهینه را نهادینه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار