معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 300 اردوگاه دانش‌آموزي در سطح كشور به توسعه، تجهيز و مرمت نياز دارد چرا كه برخي از آنها در يك دهه گذشته مخروبه و زمين‌هاي آنها محصور بوده است.
کد خبر: ۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 02 February 2015
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 300 اردوگاه دانش‌آموزي در سطح كشور به توسعه، تجهيز و مرمت نياز دارد چرا كه برخي از آنها در يك دهه گذشته مخروبه و زمين‌هاي آنها محصور بوده است.

به گزارش ایسنا "حميدرضا كفاش" یکشنبه 12 بهمن در جریان بازدید از مجتمع فرهنگي و اردويي گنجنامه اظهار كرد: اين مجموعه از اردوگاه‌هاي قديمي كشور محسوب مي‌شود كه ظرفيت خوبي براي توسعه دارد.

وي افزود: دولت قبل سياست توسعه اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي را نداشت و به دنبال فروش و واگذاري اين مجتمع‌هاي به بخش خصوصي بود اما دولت تدبير و اميد بنا را بر احيا و توسعه اردوگاه‌ها قرار داده است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در بودجه سال 94 رديف بودجه‌اي در راستاي توسعه و احياي اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي در سراسر كشور پيش‌بيني شده است.

وي اضافه كرد: اعتباري افزون بر 570 ميليارد تومان در راستاي توسعه، تجهيز و مرمت اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي در لايحه بودجه پيش‌بيني شده كه اميدواريم مجلس آن را تصويب كند.

كفاش در ادامه با بيان اينكه براي توسعه و احياي اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي از ظرفيت نوسازي مدارس نيز استفاده خواهد شد، تصريح كرد: در شرط داشتن سند مالكيت به نام آموزش و پرورش و طرح جامع لازم به رسميت شناخته شدن اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي است كه در صورت تأمين اين دو شرط در رديف بودجه توسعه‌اي قرار مي‌گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه 350 اردوگاه دانش‌آموزي در سراسر كشور وجود دارد، عنوان كرد: پنج اردوگاه‌ به عنوان اردوگاه‌هاي كشوري بوده و بقيه اردوگاه‌هاي استاني و منطقه‌اي هستند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر 300 اردوگاه دانش‌آموزي در سطح كشور به توسعه، تجهيز و مرمت نياز دارد، چرا كه برخي از آنها در يك دهه گذشته مخروبه و زمين‌هاي آنها محصور بوده است.

مجتمع فرهنگي و اردويي گنجنامه 280 ميليون تومان بدهكار است

رئيس اداره فرهنگي و هنري اداره كل آموزش و پرورش استان همدان نيز در حاشيه اين بازديد با بيان اينكه مجتمع فرهنگي و اردويي گنجنامه در زميني به مساحت 2.5 هكتار واقع شده است، گفت: در اين مجموعه يك سالن غذاخوري به ظرفيت 300 نفر، 6 سوئيت اختصاصي، دو خوابگاه هر كدام با ظرفيت 100 نفر و 10 آلاچيق گروهي و نيز دانش‌آموزي احداث مي‌شود.

"بيت‌الله اسدي" افزود: زيربناي مجموعه سالن غذاخوري و سوئيت‌ها 680 مترمربع و مجموع خوابگاه‌ها نيز 300 مترمربع زيربنا دارند.

وي با بيان اينكه سيستم گرمايشي اين مجموعه بخاري نفتي است، تصريح كرد: علت استفاده از سيستم گرمايشي بخاري نفتي به خاطر اين است كه گ ازكشي به محوطه گنجنامه نيامده است.

رئيس اداره فرهنگي و هنري اداره كل آموزش و پرورش استان همدان به اعتبارات اين مجتمع اشاره كرد و يادآور شد: اين مجموعه در حال حاضر 280 ميليون تومان بدهكار بوده و براي ادامه كار به 300 ميليون تومان نياز دارد كه در كل به 580 ميليون تومان اعتبار نياز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار