مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه صدور بخشنامه‌های متعدد سد راه ابداع و خلاقیت مدیران آموزشگاه‌ها شده است ،گفت :ارتقا مدیریت آموزشگاهی به ویژه در مدیران مدارس متوسطه نظری در استان همدان مورد توجه است.
کد خبر: ۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 16 April 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه صدور بخشنامه‌های متعدد سد راه ابداع و خلاقیت مدیران آموزشگاه‌ها شده است ،گفت :ارتقا مدیریت آموزشگاهی به ویژه در مدیران مدارس متوسطه نظری در استان همدان مورد توجه است.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا فولادوند در همایش مدیران متوسطه نظری آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اولویتهای و سیاستهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: کیفیت بخشی به آموزش مهمترین و اصلیترین اولویت وزارتخانه است چرا که در سالهای گذشته میزان توسعه کمی قابل توجه بوده ‌و اکنون زمان رسیدگی به کیفیت آموزشی است.

وی افزود: به منظور افزایش سهم مدارس غیردولتی از دانشآموزان، برون‏‌سپاری آموزشی و مشارکت در توسعه این مدارس مورد توجه است و این در حالی است که در سال تحصیلی کنونی میزان مدارس غیردولتی در استان همدان سه درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: ارتقای مدیریت آموزشگاهی به ویژه در مدیران مدارس متوسطه نظری در استان همدان مورد توجه است و همچنین عملیاتی کردن بودجه به صورت واقعبینانه، مدرسه محوری و تمرکز زدایی نیز اولویتهای مهم امسال است.

وی گفت: تاکنون در راستای تقویت مدیریت آموزشگاهها گام‌های مؤثری برداشته شده ‌و امسال نیز با جدیت این برنامه دنبال می‏‌شود؛ اگر قرار است در مدیران مدارس تحول ایجاد شود باید این مدیران خود را به علم روز مجهز کنند.

فولادوند عنوان کرد: تمرکز گرایی دست مدیران مدارس را بسته است‌؛ همچنین با صدور بخشنامههای متعدد قدرت مدیریت زمان، تفکر، ابداع و خلاقیت از مدیران آموزشگاه‌ها گرفته شده ‌بر این اساس تمرکز زدایی از دیگر اولویتهای اجرایی آموزش و پرورش استان همدان است.

وی تأکید کرد: براساس برنامه راهبردی تدوین شده به مدیران مدارس استان همدان اختیاراتی تفیض می‌‏شود تا برای مشکلات راه حل پیدا کنند و با مدیریت مدرسه محوری بتوانند برنامهها را عملیاتی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در صدد هستیم ‌امسال رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۹ گانه استان همدان بیشتر از چهار بخشنامه در ماه برای مدارس ارسال نکنند اما عملیاتی شدن این طرح زمانبر است و نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن بودجه براساس اولویت‏‌بندی افزود: مدیران مدارس در استان همدان برای هزینه‌ کرد بودجه در مدارس اولویتبندی مناسبی ندارد به طوری که در برخی موارد شاهد هستیم مدیران برای دانش‌آموز آموزشگاه تحت مدیریت خود جایزه اهدا میکنند اما هزینه قبض انشعاب گاز مدرسه را پرداخت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار