عضو دبیرخانه راهبردی مدیران کشور و استاد دانشگاه اصفهان اعتماد به معلمان را مهمترین اصل در کیفیت بخشی به آموزش دانست.
کد خبر: ۲۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 16 April 2015
عضو دبیرخانه راهبردی مدیران کشور و استاد دانشگاه اصفهان اعتماد به معلمان را مهمترین اصل در کیفیت بخشی به آموزش دانست.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "مسعود انصاری مهر" در همایش مدیران متوسطه نظری آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: استقرار کیفیت فراگیر در امور آموزشی و مدیریت مدارس از جمله مباحث مهمی است که باید در مدارس عملی شود.

وی افزود: در کشورهای خارجی اولیاء به معلمان و نمره ای که معلم به دانش آموز می دهد، اعتماد وجود دارد در حالیکه در کشور ما والدین بسیار نمره محور بوده و سعی دارند به هر شکل نمره تحصیلی دانش آموزشان بالا رود در حالیکه وضعیت نمره هر فرد نشان دهنده پتانسیل فرد در امر تحصیل است و واقعی نگر بودن در این زمینه موجب پیشرفت دانش آموز می شود.

دکتر انصاری ادامه داد: در حوزه آموزشی و مدیریتی باید برای پیشرفت به سمت کیفی سازی پیش رویم در حالیکه در گذشته به امر کمی توجه می شد.

انصاری مهر تصریح کرد: پرستاری و مراقبت از برنامه های آموزشی و مدیریتی در مدارس موضوع بسیار مهمی است که امروز جایش در مدارس خالیست چرا که معلمان بعد از انتقال مباحث آموزشی به دانش آموزان موضوع را نرسینگ نکرده و به این ترتیب خروجی و راندمان کار پایین می آید.

وی یادآور شد: هنگامی که یک تغییر اجتماعی، بنیاد فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه جریان می یابد بازتاب این افکار در بین دانش آموزان اتفاق می افتد.

دکتر انصاری یادآور شد: مدیران باید نقاط ضعف و قوت آموزشی و مدیریتی را شناسایی کرده و نقاط ضعف را به قوت و نقاط قوت را نیز تقویت کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروزه مباحث ارزیابی از دانش آموزان باید تخصصی باشد و هر معلمی متناسب با وضعیت مدرسه و پتانسیل دانش آموز امر تدریس را انجام دهد و ارزیابی هر دانش آموز بسته به وضعیت دانش آموز باید سنجیده شود.

وی تخصصی کردن معلمان را بهترین راهکار کیفیت بخشی به آموزش دانست و گفت: معلمان باید تخصصی محور شوند و اطلاعات به روز داشته باشند تا بتوانند مطالب را به دانش آموزان انتقال دهند.

در این همایش که در قالب کارگاه ویژه مدیران دوره دوم متوسطه استان همدان برگزار شد، مدیران به پرسش و پاسخ پرداختند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار