مسوول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: با حمایت این مجموعه یک هزار طرح اقتصاد مقاومتی در سال 93 در این استان بهره برداری و برای دو هزار جویای کار به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 16 April 2015

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: با حمایت این مجموعه یک هزار طرح اقتصاد مقاومتی در سال 93 در این استان بهره برداری و برای دو هزار جویای کار به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرام صادقی افزود: برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در همدان 150 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که پس از جذب 100درصدی این رقم 15 میلیارد ریال دیگر در پایان سال به این بخش اختصاص یافت.

مسوول بسیج سازندگی سپاه همدان بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به بحث کمک به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی ، بسیج سازندگی حمایت از 12 عرصه از جمله واحد پروش بلدرچین و بوقلمون، زنبور عسل، آبزیان، تولید قارچ، پرورش مرغ بومی، کشت گلخانه ای، کشت زعفران، صنایع تبدیلی و بسته بندی، دامداری و صنایع دستی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس برای حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی بین 10 تا 300 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان بر حسب نوع طرح پرداخت شد و در صورت ضرورت و داشتن توجیه اقتصادی سقف تسهیلات پیش بینی شده برای هر واحد تولیدی تا دو برابر نیز افزایش یافت.

مسوول بسیج سازندگی سپاه همدان اظهار کرد: پروش قارچ، بلدرچین و ماهی از جمله طرح های موفق استان بودند که موجب شد بسیج سازندگی استان رتبه برتر کشوری را در بحث حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال کسب کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر 165 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به طرح های اقتصاد مقاومتی ، 70 میلیارد ریال دیگر نیز مختص بسیجیان فعال پیش بینی شده بود که این میزان اعتبار بدودن محدودیت برای حمایت از هر نوع طرحی پرداخت شد.

صادقی کمک به دولت در زمینه ایجاد فرصت های شغلی، هدفمند کردن تولید، حمایت از تولیدات داخلی، کمک به تولید ملی، فعال کردن ظرفیت های پنهان، مردمی کردن اقتصاد و الگو سازی را از اهداف بسیج سازندگی برای راه اندازی واحدهای کوچک و زودبازده ذکر کرد.

وی گفت: بی تاثیر کردن تحریم ها با بومی کردن تولیدات همچنین کاهش هزینه تولید از مهمترین و محوری ترین اهداف بسیج سازندگی است.

استان همدان در سال 93هیچگونه تعهد اشتغالزایی نداشته و اولویت اشتغالزایی استان به راه انداری مجدد واحدهای تولیدی راکد داده شده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار