معاون ‌آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳ هزار دانش‎آموز همدانی در مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از ۲۲ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز رقابت می‏‎کنند.
کد خبر: ۲۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 14 April 2015
معاون ‌آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳ هزار دانشآموز همدانی در مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از ۲۲ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز رقابت می‏کنند.

به گزارش تسنیم؛ حسن آقا یوسفی اظهار داشت: این مسابقات با هدف تعمیق باور‌های دینی و شناسایی خلاقیت‌ها و توانایی دانش‌آموزان در استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی ارزشها و فرهنگهای اسلامی را در بین دانشآموزان نهادینه میکند و در این مسابقات استعدادها و علایق دانشآموزان در زمینه قرآنی شناسایی می‏شوند و دانشآموزان مستعد با تحت آموزش قرار گرفتن، قرآن در آنها فراگیر میشود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: انس با قرآن کریم سبب می‏شود که دانشآموزان مسیر صحیح زندگی را شناسایی کنند چرا که خداوند متعال در آیات متعدد کتاب آسمانی روش درست زندگی را به بشریت نشان داده است.

یوسفی بیان کرد: در مرحله شهرستانی سی و سومین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز ۱۳ هزار دانشآموز از ۱۹ منطقه آموزشی شرکت کردند که از این تعداد ۳ هزار نفر به مسابقات استانی راه یافتند و از ۲۲ تا ۳۱ فروردین ماه امسال در سالن اجتماعات کانون مهدیه همدان با یکدیگر رقابت می‏کنند.

وی گفت: از مرحله استانی این سری از مسابقات تعداد ۱۰۰ نفر از دانشآموز دختر و پسر، در ۹ رشته انشاء نماز، احکام، حفظ، مفاهیم، تفسیر، نهج البلاغه، مداحی، اذان، صحیفه سجادیه، برای اعزام به مسابقات کشوری انتخاب می‏شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برپایی نماز جماعت در مدارس تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت اول وقت در مدارس از اولویتهای آموزشی و فرهنگی این معاونت به شمار می‌‏آید و بر این اساس زنگ نماز ظهر در مدارس استان همدان نواخته می‏شود و حدود ۳۰ دقیقه از ساعت کلاس‏های درسی دانشآموزان به اقامه نماز اختصاص یافته است.

وی افزود: اکنون نماز جماعت در بیش از یک‏هزار مدرسه استان همدان با حضور امام جماعت اقامه می‏شود و معلمان پرورشی موظف هستند که با آموزش‏های لازم دانش‏آموزان به اقامه نماز اول وقت ترغیب و تشویق کنند.

یوسفی اظهار کرد: برگزاری دورههای آموزشی صحت قرائت نماز و قرآن ویژه دانشآموزان دوره ابتدایی، آشنایی با احکام و مراجع تقلید در دورههای متوسطه اول و دوم، برگزاری دورههای آموزشی ویژه همکاران فرهنگی از جمله فعالیتهای این اداره کل برای ترویج نماز در مدارس است.

وی گفت: با برگزاری مسابقات فرهنگی و نشستها و گفتمان‏های دینی با موضوع نماز و آداب اقامه این فریضه واجب الهی زمینه آشنایی دانش‏آموزان با این مسائل دینی فراهم شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار