معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و‌ پرورش همدان، آموزش معلمان به ویژه مدیران را یکی از اولویت‌های پیش روی این معاونت دانست.
کد خبر: ۲۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 13 April 2015
معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و‌ پرورش همدان، آموزش معلمان به ویژه مدیران را یکی از اولویت‌های پیش روی این معاونت دانست.

به گزارش فارس ؛ بهروز مهری در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان، بیان داشت: بزرگداشت مقام معلم در همه دنیا از مؤلفه‌های اساسی مسائل آموزشی است.

وی با تأکید بر ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در جامعه، گفت: در کنار افزایش جمعیت دانش‌آموزی، کیفیت‌بخشی و افزایش بهره‌وری یکی از محور‌های ارتقاء منزلت و جایگاه معلمان است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و‌ پرورش همدان، افزود: به منظور انجام بهتر رسالت معلمی در حوزه‌های مختلف آموزش معلمان را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

* مهری: ارتقای مهارت معلمان در آموزش‌ و‌ پرورش باید مورد توجه قرار گیرد

وی به محدودیت اعتبارات اشاره کرد و گفت: یکی از محور‌های اهمیت داده شده آموزش معلمان به ویژه مدیران است که با وجود محدودیت اعتبارات از 900 میلیون تومان در سال 92 به 120 میلیون تومان در سال 93 افزایش داشت.

مهری با بیان اینکه سال 93 حدود 97 درصد افزایش کمی و کیفی داشتیم، ابراز داشت: در حوزه نیروی انسانی ارتقای مهارت معلمان در آموزش‌ و‌ پرورش مهم است و در استان هشت رویکرد برای آموزش معلمان تعریف شده است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و‌ پرورش همدان گفت: در کل استان 3 هزار و 850 معلم برای انتخاب معلم نمونه در استان معرفی شدند.

وی گفت: یک‌ هزار و 697 نفر کف امتیازات را کسب کردند که از این تعداد 871 معلم خانم و 826 معلم نیز در بخش آقایان بودند.

مهری ادامه داد: پس از داوری‌ها در ستاد از سقف 431 نفر تعریف شده 348 نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای معرفی شدند که باز هم از این تعداد 18 معلم به عنوان نمونه استانی و دو نفر برای کسب عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز به عنوان معلم نمونه استانی در سطح کشور معرفی شد، در ادامه با اشاره به محور‌های برنامه‌های هفته معلم، اظهار داشت: مسابقات و برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت گرامیداشت مقام معلم ویژه فرهنگیان، خانواده‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد که 240 میلیون تومان برای اجرای این برنامه‌ها لازم است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و‌ پرورش همدان، تأکید کرد: انتظار می‌رود برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم گرامیداشت مقام معلم، تمام نهاد‌ها وارد کار شوند و تا حد امکان آموزش‌ و‌ پرورش را یاری کنند.

در این جلسه همچنین عنوان شد، سازمان فنی و حرفه‌ای استان نیز سه برنامه تجلیل از مربیان مراکز دولتی، یک برنامه تجلیل از مربیان مراکز خصوصی و یک برنامه نیز برای مراکز وابسته به آموزش مهارت برگزار خواهد کرد.

ورود بخش خصوصی برای تقدیر از معلمان نیز در این جلسه عنوان شد تا با این کار بحث فرهنگ و اقتصاد را به هم مرتبط کنند و برنامه‌ای در شأن معلمان برگزار شود.

از دیگر نکات مهم اهمیت به معیشت معلمان، ارتقای جایگاه معلمان، ایجاد منزلت و جایگاه ویژه برای این قشر فداکار و احیای سیر مطالعات آثار شهید مطهری در ادارات عنوان شد.

* بهرامی‌نوید: لزوم توجه به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش همدان نیز در این جلسه، اظهار کرد: نوروز امسال دبیران فرهنگی به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کتاب‌هایی را متناسب سن دانش‌آموزان به آنان ارائه کردند و همراه این کتاب‌ها کتابچه‌هایی توزیع شد که اهداف تعیین شده را بررسی می‌کرد.

حسین بهرامی‌نوید با اشاره به مزایای توزیع کتاب‌ها بین دانش‌آموزان عادت به کتاب و کتابخوانی، ارتباط خانواده‌ها با کتاب و ارتباط کودک با خانواده از طریق کتب‌های ارائه شده را از مزایای این برنامه دانست.

وی ادامه داد: 15 هزار و 983 جلد کتاب در دوره پیش‌دبستانی، 26 هزار و 468 جلد کتاب در پایه اول ابتدایی، 25 هزار و 450 جلد کتاب در پایه دوم ابتدایی، 24 هزار و 141 جلد کتاب در پایه سوم ابتدایی، 23 هزار و 523 جلد کتاب در پایه چهارم ابتدایی، 22 هزار و 881 جلد کتاب در پایه پنجم ابتدایی و 22 هزار و 140 جلد کتاب نیز در پایه ششم ابتدایی در مدارس ابتدایی استان توزیع شد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و‌ پرورش همدان گفت: محور کتاب‌های ارائه شده علاوه بر کتاب و کتابخوانی رویکرد مصرف بهینه انرژی بود به صورتی که برای دانش‌آموزان الگوسازی شده است.

به گفته بهرامی‌نوید، دانش‌آموزان با مطالعه این کتاب‌ها با مشاهیر و مفاخر استان آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: علاوه بر آشنایی با کتاب و کتابخوانی دانش‌آموزان به نویسندگی روی آورده و می‌توانند در جشنواره پرسشگران کوچک و متفکران بزرگ نیز شرکت کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار